Ik had hiervoor ADSL via een andere aanbieder, en daar ging alles prima. Ik weet dus dat het werkt/kan werken, maar sinds ik ben overgestapt op glasvezel van KPN krijg ik het gewoon niet werkend.
Goed, het probleem.
Ik heb een NAS waar Plex Media Server (PMS) op draait. Ik wil PMS beschikbaar maken via het internet, en dat kan gemakkelijk binnen PMS zelf. Standaard poort voor Plex remote access is 32400, maar je kunt eventueel zelf een poort kiezen. Deze poort moet natuurlijk wel opengezet worden. De modem die ik van KPN heb gekregen is de KPN Box 12.
De NAS is direct verbonden met de KPN Box 12, er zitten geen andere apparaten (zoals een switch) tussen.
Ter bevestiging de Network Map van de modem:
Het IP-adres van de NAS is vastgezet/gekoppeld via het MAC-adres, dus altijd hetzelfde IP-adres via DHCP:
En natuurlijk ook de port forwarding-instellingen:
Ik heb normaal gesproken een handmatig gekozen external poort, dat vervolgens doorverwijst naar internal poort 32400… Maar om het makkelijk te houden, heb ik zowel external en internal even op 32400 gezet.
Goed, aangezien ik de poort voor alle externe apparaten wil openzettten, is de external host een sterretje. Protocol hoort TCP te zijn. En de internal host is natuurlijk het IP-adres van de NAS.
Voor zover ik kan zien, staat hier dus alles goed ingesteld.
UPnP staat uit:
En dan de instellingen in Plex:
Het gekke is dat het eerst wel lijkt te werken. Als ik op 'retry' klik, dan staat er eerst dat het 'in orde' is, maar een paar seconde later wordt dat dus "not available outside your network".
Ik heb tig instellingen geprobeerd, maar wat ik ook doe, het lukt me niet om dit in orde te krijgen.
Ik heb alle apparaten opnieuw gestart (modem, NAS, telefoon, laptop), maar het helpt niet - resultaat blijft hetzelfde.
Wat zie ik nou over het hoofd?