Skip to main content

Ik ben dus pas overgestapt van Ziggo naar KPN en heb sinds het installeren van de KNP box 12 gezeur met Plex op mijn Synology. Met de ziggo modem nooit problemen gehad en ik heb alleen het ip adres aangepast van de NAS (Synology)

Ik kan mijn server niet claimen en krijg ook de melding dat het insecure is. Ik heb al veel threads op internet gelezen en al heel veel instellingen in de modem aangepast maar niks heeft geholpen:

• dns instellingen aangepast
  • port forwarding
  • UPnP aan/uit

Wie o wie herkent dit en kan mij verder helpen? Via pm mag ook.

Ik weet echt niet meer wat ik kan doen dus ik hoop dat iemand kan helpen.

Mijn modem heeft nog een oude versie software en kan dus niks instellen in de firewall. ( hoe krijg ik deze geupdate?!)

Alvast bedankt!

Staat in de Synology alles op "ip verkrijgen via DHCP"? En dus geen vast ip adres ingesteld op de Synology? 

Staat in de Synology alles op "ip verkrijgen via DHCP"? En dus geen vast ip adres ingesteld op de Synology? 

De synology heeft een vast ip adres. 

Niet goed. Die moet automatisch een ip krijgen van de router. Dus geen vast ip wat ingesteld staat op de Synology. 

In de router van KPN reserveer je voor de Synology een ip zodat deze altijd dezelfde krijgt.

Niet goed. Die moet automatisch een ip krijgen van de router. Dus geen vast ip wat ingesteld staat op de Synology. 

In de router van KPN reserveer je voor de Synology een ip zodat deze altijd dezelfde krijgt.

Ik ga het proberen! 👍

Kan je uitleggen waarom een vast IP adres niet goed is? @Marlon92 had immers de NAS ip adres al aangepast, wat maakt een verschil tussen vaste IP adres via client of een IP reservering via router?

@Marlon92 Ik vermoed dat de modem firewall probleem maakt.

Hi @TDN , topicstarter heeft nog de oude software SGEJ1000060E op de KPN Box 12 (bron).
Die kent geen uitgaande firewall, alleen port-forwarding voor de inkomende poorten.

Dit heeft inderdaad gewerkt! 👍🎉

@Marlon92 bedankt! Af en toe is de oplossing heel simpel maar zoek je je een ongeluk. 😂 Kijken of ik de andere aanpassingen weer ongedaan kan maken en Plex nog blijft werken.

Topic mag wat mij betreft gesloten worden. 

@Harry_Nak Fijn dat je met behulp van de Community en @Marlon92 in het bijzonder een oplossing hebt weten te vinden Harry. Post gerust nog eens een topic in de toekomst als we kunnen helpen.

Reageer