Beantwoord
poort 9000 forward, IPtv, inhoudelijk antwoord vanuit KPN gewenst.
Omdat de officiƫle helpdesk herhaaldelijk aangeeft de antwoorden niet te kennen (of te mogen geven) hierbij nog eens de vraag aan de KPNforum medewerkers.
1) waarom zetten jullie automatisch mijn Router instellingen naar jullie servers (inclusief wachtwoorden)
2) waarom overschrijven jullie mijn instellingen mbt port forwarding met een ongewenste forward.
3) waarom los je dat niet beter op met een CC domein waar jullie doosjes hun informatie op kunnen halen.
4) ik wil graag weten wat de āvertrouwdeā (DNS) Contacten (IP & domein) zijn die er gemaakt worden door jullie IPTV kastje. Om ze toe te voegen aan de whitelist van mijn geprefereerde DNS server. Zodat de IPTV niet steeds vast loopt bij gebruik van selectieve DNS-Block ivm malware en bad domain bescherming.
PS ook nog (niet) grappig: als je zoekt naar KPN en port forward poort 9000 dan kun je zien dat ZAKELIJKE klanten blijkbaar wel een inhoudelijk antwoord verdienen. Hopelijk krijg ik dat ook in dit nieuwe topic... https://zakelijkforum.kpn.com/internet-9/poort-forwarding-hdm-cr-00029b-m11614tnj304-10243
1) waarom zetten jullie automatisch mijn Router instellingen naar jullie servers (inclusief wachtwoorden)
2) waarom overschrijven jullie mijn instellingen mbt port forwarding met een ongewenste forward.
3) waarom los je dat niet beter op met een CC domein waar jullie doosjes hun informatie op kunnen halen.
4) ik wil graag weten wat de āvertrouwdeā (DNS) Contacten (IP & domein) zijn die er gemaakt worden door jullie IPTV kastje. Om ze toe te voegen aan de whitelist van mijn geprefereerde DNS server. Zodat de IPTV niet steeds vast loopt bij gebruik van selectieve DNS-Block ivm malware en bad domain bescherming.
PS ook nog (niet) grappig: als je zoekt naar KPN en port forward poort 9000 dan kun je zien dat ZAKELIJKE klanten blijkbaar wel een inhoudelijk antwoord verdienen. Hopelijk krijg ik dat ook in dit nieuwe topic... https://zakelijkforum.kpn.com/internet-9/poort-forwarding-hdm-cr-00029b-m11614tnj304-10243
Beste antwoord door Joran
Ik denk niet dat je helemaal tevreden zal worden met de Experia Boxen. Deze zijn er voornamelijk op gericht om het de eindgebruiker zo makkelijk mogelijk te maken. De vrije routerkeuze is nog niet in werking getreden en dat zal nog een tijd duren. wjb is hier actief mee bezig in Vrije router keuze nu wettelijk vastgelegd. In dit topic veel achtergrondinformatie over de voortgang en waarom het zo lang duurt.
Ik hoop dat wij (ver) voor die tijd met een alternatief komen, zeker voor alle gebruikers die meer controle willen hebben over hun thuisnetwerk. We zijn verplicht om te voldoen aan wet en regelgeving en op deze punten doen we dit dan ook. Dat neemt niet weg dat je het hier niet mee eens kan zijn. Ik heb alle begrip voor je standpunt en heb zelf ook de voorkeur voor een andere implementatie.
Ik verwacht niet dat 1) een opt-in zal worden. Daarmee bereiken we niet de doelgroep die hier juist bij gebaat is. Een opt-out lijkt me realistischer. Ik dien hier een verbetervoorstel voor in zodat de ontwikkelaars de opties kunnen bekijken.
2/3) Met enkel vanuit KPN bedoel ik dat de portforwards niet te bereiken zijn vanaf het internet, enkel vanuit het KPN netwerk. Als een poort al in gebruik is wordt de volgende poort geprobeerd. 9001 en 9002 in dit geval. Een poort wordt niet overschreven.
4) Ik heb wel reactie gekregen en de vraag is begrepen maar een lijst met domeinnamen wordt niet gedeeld. De domeinnamen die we gebruiken veranderen in de loop der tijd. Wat nu actueel is kan over een bepaalde tijd achterhaald zijn.
Bekijk origineelIk hoop dat wij (ver) voor die tijd met een alternatief komen, zeker voor alle gebruikers die meer controle willen hebben over hun thuisnetwerk. We zijn verplicht om te voldoen aan wet en regelgeving en op deze punten doen we dit dan ook. Dat neemt niet weg dat je het hier niet mee eens kan zijn. Ik heb alle begrip voor je standpunt en heb zelf ook de voorkeur voor een andere implementatie.
Ik verwacht niet dat 1) een opt-in zal worden. Daarmee bereiken we niet de doelgroep die hier juist bij gebaat is. Een opt-out lijkt me realistischer. Ik dien hier een verbetervoorstel voor in zodat de ontwikkelaars de opties kunnen bekijken.
2/3) Met enkel vanuit KPN bedoel ik dat de portforwards niet te bereiken zijn vanaf het internet, enkel vanuit het KPN netwerk. Als een poort al in gebruik is wordt de volgende poort geprobeerd. 9001 en 9002 in dit geval. Een poort wordt niet overschreven.
4) Ik heb wel reactie gekregen en de vraag is begrepen maar een lijst met domeinnamen wordt niet gedeeld. De domeinnamen die we gebruiken veranderen in de loop der tijd. Wat nu actueel is kan over een bepaalde tijd achterhaald zijn.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.