Skip to main content

Wat is er toch met de KNP 12 Boxen?

Ik lees flink wat topics over dat port forwarding niet slaagt. Ik heb al diverse forums afgestruind en zo ook hier, maar ook ik blijf met ditzelfde probleem zitten, en ik kom er niet uit.

 

Waar gaat het om:

IP camera Foscam FI9821P v2, Firmware versie 2.21.2.31.p3 (voorzien van de laatste firmware), en deze hangt dus bedraad aan de KPN box 12. Binnen mijn eigen netwerk werkt het prima, zowel bekabeld, als draadloos. Maar zoals bij velen lukt bij mij de port forwarding niet.

Ik heb o.a. al deze stappen doorlopen:

https://www.coolblue.nl/advies/foscam-ip-camera-op-afstand-bekijken.html

 

en deze:

 

Maar ook dat heeft helaas niets geholpen.

Mocht iemand het verlossende antwoord hebben, dan hoor ik het graag.

Van harte welkom op ons forum @Guitarfreak!

We helpen je hier graag op weg. We hebben sinds kort extra informatie verzameld in de Kennisbank op het forum. Daarin staat ook een artikel met alles over Port Forwarding instellen op de KPN Box 12, inclusief een stapsgewijze uitleg. Ik hoop dat je daarmee verder komt! 


Dag Alexandra,

dank voor je reactie, maar dit zijn de stappen die ik exact allemaal al heb doorlopen. Ook het apparaat een vast IP adres gegeven, maar om een of andere reden gaat het niet werken, en blijft hij aangeven dat de poort gesloten is.


@Guitarfreak , kun je misschien screenshots plaatsen van de instellingen van de Foscam camera op de Fritzbox? Dat maakt het makkelijker om te kijken waar het mis gaat.


Joris62,

Dank je wel voor je reactie.

Alvorens ik begon heb ik eerst de camera naar de fabrieksinstellingen teruggezet. Om te voorkomen dat er misschien oude instellingen ergens in zijn blijven staan.

HIeronder even de screens van zowel de settings van de Fritzbox en camera. Ik moet zeggen, ik had bij  beide apparaten ook even een herstart gedaan, en wonder boven wonder…,.ineens werkte het werkte…. zelfs de externe toegang van buitenaf.  Probleem opgelost zou je denken….. totdat….

Ineens uit het niets wordt alles geblokkeerd. via de Foscam app krijg ik “access deny...”en ik kom niet eens meer in de settings van de camera. die optie is nu gewoon grijs. Zowel via de toegang via de Foscam app, als in via de webbrowser. Heb alleen nog de optie om de camera te verwijderen. Alleen via mn telefoon kan ik via WIFI nog de cam benaderen. extern ook ineens niet meer.

Weet niet wat er ineens gaande is. Of is het de Fritzbox die alles ineens dichtgooit?

Daarnaast kom ik tot de conclusie dat de enige mogelijkheid die ik nog had om via een webbrowser in de settings van de camera te komen, nog werkte via de ‘oude’ internet Explorer. Niet via Edge, niet via Firefox, of Safari, (ondanks dat de plug-ins wel degelijk geïnstalleerd zijn) dat lukt nu dus ook niet meer.