Skip to main content

Voor een update van de pin-terminal moeten poorten open staan en wel een range van 15000 - 15599.

Hoe doe ik dat op de experiabox V10.

Of mijn netwerk moet een open netwerk zijn. Hoe controleer ik dat op experiabox V10?

Alle poorten binnen vandaan naar buiten toe zijn gewoon open. En buiten vandaan heeft er volgens mij niemand bij uw pinapparaat te komen lijkt me... toch?


Ze willen de pin-terminal updaten


Ze willen de pin-terminal updaten

Daarvoor zou het absoluut niet nodig moeten zijn om zo'n enorme reeks van poorten door te moeten lzetten naar die pinautomaat.

Maar goed, misschien is dit kennisbankartikel iets voor je.


Bedankt! Ga ik doen maar begrijp dat ik het na de update zeker weer moet sluiten, ivm veiligheid.

Ze zeggen ook dat je je netwerk OPEN kan zetten. Maar waar dat moet en hoe je kan kijken of het OPEN of GESLOTEN is wat ik nu heb??


Bedankt! Ga ik doen maar begrijp dat ik het na de update zeker weer moet sluiten, ivm veiligheid.

Elke port-forwarding waarvan je niet 100% weet wat deze doet is er één te veel. Ik vind het architectonisch gezien ook belachelijk dat er poorten geopend moeten worden voor een update en al helemaal 599 poorten.

 

Ze zeggen ook dat je je netwerk OPEN kan zetten. Maar waar dat moet en hoe je kan kijken of het OPEN of GESLOTEN is wat ik nu heb??

De DMZ Host staat helemaal open maar het is een doodszonde als je een apparaat als DMZ Host instelt die niet zelf een krachtige firewall heeft om kwaadwillend verkeer tegen te houden.

Ik weet niet welke bronnen jij gebruikt maar mij bekruipt een onaangenaam gevoel.


Weet je zeker dat je wel met de leverancier contact hebt?

Zo'n apparaat haalt 's-nachts zelf updates op en daar hoeven echt geen poorten voor open te staan.


Ik weet niet welke bronnen jij gebruikt maar mij bekruipt een onaangenaam gevoel.

Mij eigenlijk ook.

Ze willen de pin-terminal updaten

Wie is "ze"? Weet u 200% zeker dat het echt de leverancier is van dat pin apparaat? Hoe hebben ze contact met u opgenomen? Is het misschien een idee dat u gewoon zelf naar hun belt? Via een nummer waarvan u zeker weet dat da het juiste is?

Bij een autodealer hier in de buurt zijn ze 2 jaar geleden op soortgelijke wijze binnen gedrongen op het netwerk, om zogenaamd "systemen" te updaten. Daarbij hebben ze allerlei data gestolen van en op een gegeven moment moest hij 1 cent over maken om het zogenaamde servicecontract te verlengen. Daarbij is die een flinke som geld kwijtgeraakt. 


Ik heb altijd pinapparatuur van CCV gehad maar heb nooit iets hoeven te doen.  Gaat volledig automatisch. Pas op voor oplichting!!!


Bedankt voor de waarschuwingen. Ga er nog kritisch naar kijken en bedrijf bellen.


Hallo @GVvK en welkom op het forum. Ik kan je niet ondersteunen bij het openen van poorten, maar ik vind het fijn te lezen dat de community zo scherp hierop is en je heeft gewaarschuwd voor eventuele gevaren. Ik hoop dat het bedrijf zelf duidelijkheid heeft kunnen geven over de update.Â