Skip to main content
Beantwoord

Port Forward werkt niet op Box 12 sinds update

• 3 april 2025
  • 2 reacties
  • 22 keer bekeken

Ik heb een aantal forward rules ingesteld in het modem, en die lijken te werken

Nu heb ik ook een private git repository op een aparte machine staan, die ik wil bereiken dmv portnr 8418.

Achter het KPN modem heb ik een Fritzbox router die is gekoppeld dmv fixed ip, en vandaar uit wordt port 8418 doorgesluisd naar de bewuste machine die a/h Fritzbox router hangt.

In het KPN modem heb ik de forward regel ingesteld voor port 8418 naar de Fritzbox router.

Na diverse keren herstarten blijft een portscan echter volhouden dat port 8418 closed is.

Dit is ontstaan na de laatste update v/h modem die door jullie zonder overleg is doorgevoerd. Hiervoor werkte het echter prima.

Hoe lossen we dit op?

M.vr.gr.

Jo-Anne

Beste antwoord door Jo-Anne-1234

Het ip v/d Fritzbox IS in de Experiabox op reserved gezet. Niet IN de Fritzbox.

Problem solved. ðŸ˜Š  Het was dus NIET de port forward. Het was de service die er achter aangeroepen werd. Op 1 of andere manier was de git repo daemon gestopt met werken.

Bedankt voor het meedenken.

Bekijk origineel

2 reacties

• 3700 reacties
  • 3 april 2025

Geen "fixed ip" instellen op de Fritzbox. Deze zet je gewoon op dhcp mode. Je laat de Experiabox een ip geven aan de Fritzbox. Dit ip zet je vast dmv een reservatie. Dan zou het moeten werken. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • Antwoord
  • 3 april 2025

Het ip v/d Fritzbox IS in de Experiabox op reserved gezet. Niet IN de Fritzbox.

Problem solved. ðŸ˜Š  Het was dus NIET de port forward. Het was de service die er achter aangeroepen werd. Op 1 of andere manier was de git repo daemon gestopt met werken.

Bedankt voor het meedenken.

Reageer