Skip to main content

Beste KPN, 

Graag schakel ik de hulp in van echte professionals, want zelf kom ik er echt niet uit. Probeer nu al een aantal dagen erachter te komen hoe ik mijn Helium Miner van Relayed status afkrijg. I.v.m. zwakke verbinding op mijn zolder heb ik een aantal wifi versterkers aangeschaft (AC1200 Deco van TP-Link) met de hoop dat de verbinding naar mijn mining device sterker zou zijn. Na het lezen van meerdere blogs en artikelen over port forwarding en het oplossen van de Relayed status is het me nog steeds niet gelukt het probleem op te lossen. 

 

Het IP adres van mijn router is 198.162.2.xx echter het mining device zit met een ethernet CAT cable aangesloten op een van de wifiversterkers op zolder met het volgende IP adres 198.162.68.xx Doordat de cijfers 68 en 2 van elkaar verschillen lukt het me niet de portforwarding rond te maken voor dit specifieke IP adres aangezien deze binnen een ander bereik ligt. 


Weet u misschien hoe ik dit kan syncen of hoe ik dit ondanks de verschillende IP adressen alsnog gefixt krijgt? 


Mocht u meer info of foto’s nodig hebben dan hoor ik dit graag. 

Je Miner krijgt dus het IP adres van een andere DHCP server dan je Experiabox. (Waarschijnlijk je TPLinks) Heb je daar een specifieke reden voor?

er zijn verschillende manieren om dit aan te vliegen maar ik denk dat (indien je geen specifieke reden hebt) het creeren van 1 netwerk wat door de Experiabox qua DHCP geregeld word de makkelijkste manier is.

Ik vermoed dat je je TPLink nu in routermode hebt draaien. As je de TPLinks in AP mode laat draaien zou je Miner een IP adres van de Experiabox moeten krijgen welke in de x.x.2.x reeks valt en daarmee het probleem ook opgelost word. 


het volgende IP adres 198.162.68.xx 

Mogelijk gaat het hier fout. Dit is namelijk geen IP-adres welke geschikt is voor het LAN. Door IANA zijn er bepaalde reeksen aan IP-adressen voor thuisnetwerken bepaald. Het IP-adres wat je nu beschrijft is er eentje in het publieke domein en ik gok dat het hier fout gaat.

Privé adressen mogen zich binnen onderstaande blokken bevinden:

Of het is een typefoutje, dat kan natuurlijk ook 🤡

 

Zelf zou ik de tip van @Vulpen overnemen en de Deco-set in Access Point mode zetten zodat de Deco-set niets meer is dan een setje access-points voor wifi, op deze manier laat je de Experiabox/Box12 lekker het router-werk doen en maak je het netwerk een stukje simpeler.

Als je de Deco-set toch als router wilt behouden dan moet je de poort forwarden naar de Deco in de Experiabox/Box12. Bijvoorbeeld als je de hoofd-deco op 192.168.2.1 configureert dan forward je de port daarheen, in de Deco doe je nogmaals een port forwarding naar de miner. Je kan er ook voor kiezen om de Deco als DMZ in te stellen in de Experiabox/Box12. Op deze manier wordt het een zogenoemde ‘exposed host’ waardoor je eigenlijk de firewall uitschakelt voor de Deco. Opzich geen probleem omdat daar in routermode ook een ingebouwde firewall zit.


@Vulpen & @NHendriks Heren, heel erg bedankt (voor nu). Heb de Deco in AP mode en hij zit nu in dezelfde pool als mijn Experia Box qua IP adres. Alles draait nu binnen de 192.168.2.xxx, dus dat is top. Nu nog portforwarding en een static IP adres regelen dan zou mijn Helium Miner van Relayed af moeten gaan. 

Nogmaals super bedankt. 


@Marvin Walraven has it worked properly? I'm having the same problem but with a TP Link which is not a wifi amplifier. Dank je wel!