Skip to main content

Beste gebruikers 

Er zijn inderdaad al honderden gelijkwaardige vragen gesteld op dit forum. Helaas hebben deze nog niet tot een oplossing kunnen leiden voor mijn situatie. 

Het probleem is dat het openen van poort 80, 445 en 47778 voor een beveiligingscamera niet mogelijk is met de ExperiaBox 10a. In Network > Nat > Port mapping zijn bovenstaande poorten toegevoegd met daarbij het IP adres van de IP Camera. Ondanks dit, is de camera nog steeds niet buitenshuis te bekijken en geven diverse poort check tools aan dat de poort gesloten is. 

Reeds geprobeerd maar zonder succes; 

  • Andere poorten proberen open te zetten
  • De eerste poortregels een fake poort toevoegen zodat de juiste poort op regel 5, 6 en 7 staat 
  • Laatste software update 
  • Telefonisch zeer fijn te woord gestaan door KPN (gesproken met Etienne van Brugge) maar nog geen oplossing. 

Hartelijk dank voor het meedenken naar eventuele oplossingen. 

 


 

 

 

 

@Camerabeveiliging 

Als je maar één poort nummer wil gebruiken i.p.v. een range ,dan dien je dat als volgt op te geven in de V10a:

In dit voorbeeld is het locale IP adres 192.168.2.123 gebruikt en wordt voor poort 80 een mapping naar een externe poort 8085 gedaan.

Om dit vanaf extern te kunnen benaderen gebruik je http://WAN_IP:8085 .

Het WAN_IP kan je vinden onder  "WAN IP” :

 


Hoi @Radioman 
Bedankt voor je bericht. 

Bovenstaand voorbeeld had ik gedaan maar gaf geen succes. De poort bleef gesloten. 

Ik heb hierbij alleen Private poort en Public poort hetzelfde getal gegeven. 
Dus 4 keer bijvoorbeeld 445 


@Camerabeveiliging 

Probeer eens voor Private poort 80 en dan Public poort 8085 op te geven . Kijk dan of je dan wel op de (inlog) web pagina van de camera kan komen via je WAN_IP.


@Camerabeveiliging

Probeer eens voor Private poort 80 en dan Public poort 8085 op te geven . Kijk dan of je dan wel op de (inlog) web pagina van de camera kan komen via je WAN_IP.

De situatie doet zich voor bij een klant waar ik momenteel niet ben. 
De eerstvolgende keer ga ik dit proberen. 

Meer tips zijn welkom! Bedankt 


Meer tips om te proberen zijn welkom.

 

Hartelijk bedankt. 


Weet u het ip van de camera? Werkt deze lokaal? In de browser op je laptop, niet in een app op de telefoon?


@Nick83 

De camera is te bereiken via het ip adres wanneer je binnen het netwerk blijft. 

Het probleem is dat de poort niet te openen is waardoor de camera niet bereikbaar is buiten het netwerk. 


 

@Nick83

De camera is te bereiken via het ip adres wanneer je binnen het netwerk blijft. 

Met een webbrowser op de laptop?

Het probleem is dat de poort niet te openen is waardoor de camera niet bereikbaar is buiten het netwerk. 

Je gebruikt dan een ander ip neem ik aan? Toch niet hetzelfde toch?


Laat TCP poort 8085 nu net de enige poort zijn die je niet kunt gebruiken.

TCP poort 8085 is gereserveerd voor het op afstand beheren van de Experia Box.

Gebruik eens een andere public poort zoals 8084 en kijk of het dan wel werkt.

Wat is het merk en type van die camera?


Waarom niet gewoon poort 80?


Waarom niet gewoon poort 80?

Persoonlijk ben ik er een zeer groot voorstander om op Internet afwijkende poorten te gebruiken voor service die niet voor het grote publiek bedoeld zijn.

Ik heb gebruik voor alle extern te benaderen services afwijkende poorten tenzij de service het vereist dat de standaard poorten gebruikt worden zoals bijvoorbeeld L2TP/IPSec.

Alleen mijn publieke webserver draait op TCP poort 80 (http) en TCP poort 443 (https).


  

Laat TCP poort 8085 nu net de enige poort zijn die je niet kunt gebruiken.

TCP poort 8085 is gereserveerd voor het op afstand beheren van de Experia Box.

Gebruik eens een andere public poort zoals 8084 en kijk of het dan wel werkt.

Wat is het merk en type van die camera?

Goed om te weten dat 8084 al bezet is. Al heb ik juist geprobeerd poort 80, 445 en 47778 open te zetten.

Ik heb hiervoor zowel bij Private port als bij public poort 80, 445 en 47778 ingevuld.

 

Ik ga volgende week proberen om het advies van Radioman en wjb op te volgen door bij public poort 8084 in te vullen.

Het gaat om een van de nieuwe modellen Dahua camera's. Deze word bereikt met een P2P verbinding van Dahua.

Kan iemand mij uitleggen wat precies de functies van de public en private poort zijn?


 

@Nick83

De camera is te bereiken via het ip adres wanneer je binnen het netwerk blijft. 

Met een webbrowser op de laptop?

Met de webbrowser op een laptop of telefoon buitenhuis.

Het probleem is dat de poort niet te openen is waardoor de camera niet bereikbaar is buiten het netwerk. 

Je gebruikt dan een ander ip neem ik aan? Toch niet hetzelfde toch?

Ik gebruik een P2P verbinding in de Dahua app Idmss

 


Public poort is het poortnummer dat op Internet gebruikt moet worden om op het LAN een service te bereiken die op de private port actief is.

Als je twee camera's zou hebben die beide op TCP poort 80 actief zijn dan zou je die op Internet beschikbaar kunnen stellen op bijvoorbeeld TCP poort 8081 (camera 1) en 8082 (camera 2).


Bedankt voor de uitleg.
Wellicht gaat het dan toch fout in de public poort die wellicht al bezet is.
Ik zal dit aankomende week proberen en hou jullie op de hoogte.


Als ik een beetje Google op Dahua en poort forwarding, dan lees ik her en der iets over poort 37777 open zetten. Wat staat er in uw manual die u bij de camera heeft ontvangen?


Als ik een beetje Google op Dahua en poort forwarding, dan lees ik her en der iets over poort 37777 open zetten. Wat staat er in uw manual die u bij de camera heeft ontvangen?

Klopt, dat is de standaard poort. Ik heb deze gezet op 47778

Ik werk al jaren met de Dahua camera’s. Ik ondervindt juist het probleem met de Experiabox 10A.


En kun je dat poortnummer in die app dan ook wijzigen? Probeer het anders eerst eens met de standaardpoorten, gewoon zoals in de handleiding staat. Die v10 is het probleem niet, dat is een prima apparaat. 


Die v10 is het probleem niet, dat is een prima apparaat. 

Het is alleen geen V10 maar een V10a. :wink:


Die v10 is het probleem niet, dat is een prima apparaat. 

Het is alleen geen V10 maar een V10a. :wink:

Belangrijk punt 
De V10 heb ik nooit problemen mee. Dit is de eerste keer dat ik met een V10A werk


Die v10 is het probleem niet, dat is een prima apparaat. 

Het is alleen geen V10 maar een V10a. :wink:

Aha...