Skip to main content

Beste KPN, beste mede klanten,

 

Vanuit een zakelijk abonnement, maken wij ook gebruik van een experiabox V10 (ZTE H369A V1.0) waar telefonie, internet & pin overheen gaat. Nu willen we graag 1 portforwarding instellen echter werkt dat niet. Het zit duidelijk in het modem \ router echter wordt er vanuit KPN support aangegeven dat KPN dat niet support. 


Echter moet het gaan werken, daarom zijn wij bereid om een fritzbox van KPN af te nemen, echter dienen we wel de zekerheid te hebben dat dat wel werkt en ondersteund wordt. Is dat niet het geval, is een andere mogelijkheid, een andere provider.

 

Ik hoor graag als er al ervaring hier in is en of KPN kan aangeven dat de fritzbox de gewenste oplossing is.

 

Alvast bedankt,

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Ik denk niet dat een fritzbox voor u de oplossing is. Portforwarding hoort gewoon te werken op de v10. Kunt u aangeven welke poort u zou willen open zetten en hoe u dit gedaan heeft? Misschien een screenshot? 


Hi Nick83,

Betreft portforwarding, dat het zou moeten werken lijkt me ook. Echter zie ik veel artikelen waar het niet werkt van KPN. Met afname van de Fritzbox, zit er ook support bij… 

 

Ik heb van alles geprobeerd. Ik heb een apparaat met een vast ip-adres die via het interne netwerk via een webbrowser op dat ip-adres benaderbaar is.

 

In de V10 heb ik een nieuwe appnaam aangemaakt. Protocol is UDP en TCP.

De poorten staan allemaal op 80. Zowel intern als extern. (ook hier heb ik verschillende poorten gebruikt maar helaas).

Daarna een nieuwe forwarding ingesteld op IP basis (het vaste IP) en de app gekozen die aangemaakt is.

Ook had ik de bestaande HTTP appnaam gekozen maar ook geen resultaat. Router ook al herstart zonder resultaat.

 

Het lijkt mij vrij eenvoudig te moeten zijn alleen lukt het me toch niet…

Hopelijk is het zo duidelijk, heb niet direct de mogelijkheid voor screenshots.

 

 


Hi @Duser, ik zie dat je ook geholpen wordt door @wjb in een ander topic. Is het inmiddels gelukt? Ik hoop het wel. Anders zijn die screenshots wellicht toch handig om te delen.