Skip to main content

Ik wil een mail server opzetten en daarbij de port forwarding en deze daadwerkelijk in de v10 Modem gezet alleen op een of andere manier gaat deze niet open richting het internet

Zelf de hele server meegenomen naar andere regio met het zelfde internet met zelfde v10 modem en daar werkt het gelijk en blijft deze heel weekend werken

Ik hoor graag wat de oplossing is of wat hier vanuit KPN gedaan kan worden

dit probleem ligt niet aan mijn kant maar aan de core netwerk kant van kpn van deze desbetreffende regio want daar ben ik zelf al achter gekomen zoals je hier boven kan zien 

Onzin natuurlijk om dit te denken. Waarom zou KPN bepaalde poorten blokkeren? Sommige wel en andere niet? Nee, dit kunt u echt wel uit uw hoofd zetten. U heeft gewoon zelf een fout gemaakt op uw eigen server.


dit probleem ligt niet aan mijn kant maar aan de core netwerk kant van kpn van deze desbetreffende regio want daar ben ik zelf al achter gekomen zoals je hier boven kan zien 

Onzin natuurlijk om dit te denken. Waarom zou KPN bepaalde poorten blokkeren? Sommige wel en andere niet? Nee, dit kunt u echt wel uit uw hoofd zetten. U heeft gewoon zelf een fout gemaakt op uw eigen server.


Dat weet ik wel zeker van niet aangezien ik heel goed weet wat ik wat ik doe en daar niet voor niets een opleiding voor gevolgd heb en mijn certificaat advanced mail server beheerder heb gehaald bij een herkende school bij de bijna alle it bedrijven wordt herkend als officiële certificaat.

 

Als je het zo goed weet zou ik zeggen ga dan maar is verklaren waarom het regio Rotterdam/Dordrecht wel werkt met de zelfde server en zelfde type router en zelfde type verbinding (adsl) en in mijn eigen regio niet 

 

Ik heb zo vermoeden dat ik hier ook weinig van komt om het probleem op te lossen wat wel beloofd is door de kpn klantenservice dus morgen maar weer de klantenservice van kpn bellen of die wel bereid zijn om mijn wel te helpen want blijkbaar is het oplossingsgericht werken op het forum ver te zoeken 


dit probleem ligt niet aan mijn kant maar aan de core netwerk kant van kpn van deze desbetreffende regio want daar ben ik zelf al achter gekomen zoals je hier boven kan zien 

Onzin natuurlijk om dit te denken. Waarom zou KPN bepaalde poorten blokkeren? Sommige wel en andere niet? Nee, dit kunt u echt wel uit uw hoofd zetten. U heeft gewoon zelf een fout gemaakt op uw eigen server.


Dat weet ik wel zeker van niet aangezien ik heel goed weet wat ik wat ik doe en daar niet voor niets een opleiding voor gevolgd heb en mijn certificaat advanced mail server beheerder heb gehaald bij een herkende school bij de bijna alle it bedrijven wordt herkend als officiële certificaat.

 

Voor een systeembeheerder had ik met wat meer kennis hier in dit topic verwacht. De server op 192.168.2.3 vast zetten zonder DHCP binding in de router? Hoe kan een gediplomeerd systeembeheerder dat doen? En wat meer verschillende manieren van testen. Wat spelen met andere poortnummers bijvoorbeeld. 

Als je het zo goed weet zou ik zeggen ga dan maar is verklaren waarom het regio Rotterdam/Dordrecht wel werkt met de zelfde server en zelfde type router en zelfde type verbinding (adsl) en in mijn eigen regio niet 

Dat interesseert me helemaal niets. U had helemaal niet hoeven te testen op een andere locatie. Want u schiet er toch niets mee op.

Ik heb zo vermoeden dat ik hier ook weinig van komt om het probleem op te lossen wat wel beloofd is door de kpn klantenservice dus morgen maar weer de klantenservice van kpn bellen of die wel bereid zijn om mijn wel te helpen want blijkbaar is het oplossingsgericht werken op het forum ver te zoeken 

Van de klantenservice hoeft u niets te verwachten op dit gebied.


dit probleem ligt niet aan mijn kant maar aan de core netwerk kant van kpn van deze desbetreffende regio want daar ben ik zelf al achter gekomen zoals je hier boven kan zien 

Onzin natuurlijk om dit te denken. Waarom zou KPN bepaalde poorten blokkeren? Sommige wel en andere niet? Nee, dit kunt u echt wel uit uw hoofd zetten. U heeft gewoon zelf een fout gemaakt op uw eigen server.


Dat weet ik wel zeker van niet aangezien ik heel goed weet wat ik wat ik doe en daar niet voor niets een opleiding voor gevolgd heb en mijn certificaat advanced mail server beheerder heb gehaald bij een herkende school bij de bijna alle it bedrijven wordt herkend als officiële certificaat.

 

Voor een systeembeheerder had ik met wat meer kennis hier in dit topic verwacht. En wat meer verschillende manieren van testen. Wat spelen met andere poortnummers bijvoorbeeld. 

Als je het zo goed weet zou ik zeggen ga dan maar is verklaren waarom het regio Rotterdam/Dordrecht wel werkt met de zelfde server en zelfde type router en zelfde type verbinding (adsl) en in mijn eigen regio niet 

Dat interesseert me helemaal niets. U had helemaal niet hoeven te testen op een andere locatie. Want u schiet er toch niets mee op.

Ik heb zo vermoeden dat ik hier ook weinig van komt om het probleem op te lossen wat wel beloofd is door de kpn klantenservice dus morgen maar weer de klantenservice van kpn bellen of die wel bereid zijn om mijn wel te helpen want blijkbaar is het oplossingsgericht werken op het forum ver te zoeken 

Van de klantenservice hoeft u niets te verwachten op dit gebied.

Op andere poorten Random gepakt werkt het ook nietc

 

daarbij is dit probleem al lang uitgezocht in de cloud VPS met precies 100% zelfde server en gaan de poorten wel en 

 

daarbij weet ik heel goed wat ik doe maar lijkt het toch echt dat jij toch echt bezig bent om niet serieus mijn te helpen met het probleem op te lossen dat toch echt aan kpn core netwerk ligt of ander deel van het kpn netwerk dus stop dan ook met 100 nutteloze berichten en denk dat ik het beter weet berichten te sturen of help me gewoon op weg 

 

bedankt voor je begrip 


En leg mij maar eerst uit waarom het in andere regio wel werkt en niet in mijn eigen regio dan praten we verder 


Dat u afgestudeerd systeembeheerder bent kan ik niet weten, en overtuigd beweren dat de systeembeheerders van KPN er een potje van maken zou ik persoonlijk pas doen als dit netwerkprobleem met netwerk diagnose tools is aangetoond. En netwerk diagnose noem ik een geïsoleerd systeem, bijvoorbeeld een Linux live systeem of pfSense router die van een USB stick kan worden opgestart, waarmee u met tools als tcpdump aantoont dat poorten 25,80 en 443 worden doorgegeven maar 110 niet. Optimaal zou dit nog zijn aan de WAN kant, maar dat is met DSL lastiger.  Waarbij onmiddellijk de vraag rijst waarom kpn de "gevaarlijke" poort 25 zou doorlaten en POP3 regionaal blokkeren.

Bij gericht zoeken hoort ook informatie over de omgeving: wat is de "server" ? U zegt dat de server in de cloud werkt. Aannemende dat u geen doos in een datacentrum plaatst, is de "server" een virtuele machine? En indien virtuele machine, verhuist dan de host waarop deze draait mee tussen de regio's?  

 

Toegevoegd: vorige post op een of andere manier niet gezien, het is dus een VM.


Laat ik dan even mijn test documenteren:

OS: Fedora 38

Test script:

#!/bin/bash
for i in 8123 25 80 443 993 995 465 587 8006 143 110
do
nc -k -l $i &
firewall-cmd --zone=Mypublic --add-port $i/tcp
done

Port forward op V10DSL:   IMAP,HTTP,POP3,SMTP,MyAdditionalPorts

met MyAdditionalPorts = 8123,995,8006,587

Test site:https://dnschecker.org/port-scanner.php   (kun je een serie poorten kiezen)

 

Resultaat: alles groen  Regio Noord-Holland Noord

Â