Skip to main content

Goedendag, 

 

wij hebben sinds kort een andere experia box van jullie, maar nu geeft hij poort 200 niet meer vrij. Onderstaand hoe wij het hebben ingevuld. De DMZ staat op aan, met ons uitgaande IP adres. 

 

 

Hallo @Richard Boer om een poort te forwarden hoeft en moet DMZ helemaal niet aan staan, dus die zou ik maar snel uitzetten. KPN blokkeert trouwens geen poorten.

Zie onderstaande link voor meer uitleg:

https://www.google.com/search?q=port+forwarding+instellen+op+een+Experia+V10&rlz=1C1FHFK_nlNL970NL970&oq=port+forwarding+instellen+op+een+Experia+V10&aqs=chrome..69i57.11181j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8


Daarnaast lijk je in je screenshot poort 10001 naar ip 192.168.2.200 te forwarden maar test je of poort 200 word doorgestuurd.

Let ook op dat poort 200 in de Well Known port range valt (1-1023) welke door itérs alleen gebruikt worden voor het proces waar hij voor bedoeld is.  Het is geen wet van meden en perzen en technisch is het niet onmogelijk maar mijn advies is als je de poort niet gebruikt voor een “IBM System Resource Controller” een andere poort (boven de 1024 maar liever nog boven de 49152) te gebruiken. 

Voor je probleem maakt dat niet uit maar het is wel zo netjes ;)


Goedemorgen Vulpen, 

 

klopt inderdaad wat je zegt, check de verkeerde poort. Maar nu alsnog blijft de poort op gesloten staan. 

 

Maar snap niet zo goed waar het nu nog mis gaat dan. Heb de DMZ uit gezet, en de DHCP ingesteld op het juiste MAC adres. Raar dat ik hierover ook niet even kan bellen o.i.d.

 

 


Bij mij wilde (toen ik nog een V10 gebruikte) een hertstart van de router na het instellen van een portforwarding wonderen verrichten….