Skip to main content

Hallo,

 

Ik probeer een poort open te zetten in de Experiabox V9 (ZTEH369A), deze is echter niet zichtbaar in de open port check tool, terwijl een andere poort op exact dezelfde manier open staat en wél zichtbaar is.

In de router een application configuration aangemaakt en de UDP/TDP de poort toegewezen en bij de portforwarding IPV4 verwezen naar IP adres LAN-host.

Wat doe ik fout?

Groet Luc

@LucS1965 Hoi en van harte welkom op ons forum Luc!

Ben je er intussen uit gekomen met instellen van port forwarding op jouw Experia Box V9? Zo niet, neem het handige topic van @wjb  hieronder eens door. Als je helemaal niet verder komt, kan je eerst de Experia Box resetten. Probeer het daarna opnieuw.

 


Als het een UDP poort betreft dan werken die check poort tools (sites) sowieso niet.

Mijn advies is ook om niet voor UDP/TCP te kiezen bij de port-forwarding maar voor het gebruikte type dus ofwel UDP ofwel TCP.

De V9 heeft ook nog een lelijke bug en dat is dat het wijzigen van een bestaande port-forwarding pas actief wordt na herstarten van de V9.

 

Plaats anders ook eens een screenshot van de port-forwarding.


Dank voor je reactie!. Ik heb een fout gemaakt, het betreft een V10 router. Hieronder de screenshots:

 


Zorg er voor dat het apparaat altijd hetzelfde IP adres houdt door het IP adres vast te zetten met een DHCP binding (zie tweede screenshot)

Gebruik geen IP adres die vast ingesteld is op het apparaat zelf.

 

Wat voor een service draait er op dat apparaat die naar poort 10308 luistert en is dat UDP poort 10308 of TCP poort 10308?

 

Edit: Klopt het dat je DCS World wilt hosten op dat apparaat?


De router is destijds door een ander ingesteld, wat ik wel weet is dat -ook bij stroomloos maken van de router- de ip adressen niet veranderen van de machines die eraan hangen. Dit omdat mijn netwerk van buitenaf toegankelijk moet zijn voor hele andere toepassingen. 

Het klopt om DCS te hosten.


De router is destijds door een ander ingesteld, wat ik wel weet is dat -ook bij stroomloos maken van de router- de ip adressen niet veranderen van de machines die eraan hangen. Dit omdat mijn netwerk van buitenaf toegankelijk moet zijn voor hele andere toepassingen. 

Het klopt om DCS te hosten.

Krijgt dat apparaat zijn IP adres via de DHCP server of is die hard ingesteld op het apparaat zelf?


In de router staat bij de instellingen de DHCP server aangevinkt, echter er zijn geen items in de DHCP binding.


Als ik van het apparaat de DHCP binding aanvink en toepas, is bij een poortcontrole (via de open port check tool) deze poort nog steeds dicht


Als ik van het apparaat de DHCP binding aanvink en toepas, is bij een poortcontrole (via de open port check tool) deze poort nog steeds dicht

Dat vinkje moet je laten staan maar mijn vragen blijven

  • Krijgt dat apparaat zijn IP adres via de DHCP server of is die hard ingesteld op het apparaat zelf?
  • Wat voor een service draait er op dat apparaat die naar poort 10308 luistert en is dat UDP poort 10308 of TCP poort 10308?

En daar voeg ik aan toe of op dat apparaat de firewall inkomend open staat voor die poort.


Het vinkje (vast ip bij DHCP binding) bij de instellingen aangezet.  Firewall even uitgezet, de poort is niet zichtbaar in de online open port check tool. Ik weet niet hoe ik kan controleren of het IP adres hard is ingesteld of loopt via de DHCP server, maar in de routerinstellingen staat DHCP wel aangevinkt. Ook is nu zichtbaar dat er een bind1 is met het juiste MAC adres van de machine. De service die erop draait is DCS, de instellingen hiervan moeten zijn TCP&UDP poort 10308.

Add an Outgoing rule for DCS.exe with Allow policy on port 10308, on TCP and UDP, for each network Public, Domain and Home. You can quickly find on google how to do it.”


Ik weet niet hoe ik kan controleren of het IP adres hard is ingesteld of loopt via de DHCP server, ...

Kijk eens bij de IPv4 instellingen van de LAN adapter van die PC waar je DCS World op gaat hosten. Daar staat ingesteld of die adapter automatisch (via DHCP) een IP adres krijgt.


Het lek is dicht. Dank voor de hulp. Ik had een stable versie draaien maar op de firewall stond de poort open enkel voor de beta versie van dcs.