Skip to main content

Beste forumleden,

 

Ik wil graag poort 25565 open zetten.

Ik heb eens gekeken op diverse websites betreft de V10A en bij mijn Port Mapping configuratie tab staat bij Private IP alles grijs gemarkeerd, m.a.w. ik kan deze niet wijzigen naar het IP adres van de server. 

 

Kan iemand mij op weg helpen met het correct opzetten van deze poort opening. 

 

B.v.d.

Hoi @KM1414, welkom op het forum!
Ik ben hier persoonlijk niet zo in thuis maar in dit topic legt @Radioman  stap voor stap uit hoe je port forwarding instelt!
Volgens mij is deze regel al ingevuld en grijs omdat je hier het IP adres in wilt vullen van het apparaat op jouw netwerk wat je wilt koppelen aan de poort die je opent.

You can configure the Experia Box v10A as a virtual server so that remote users accessing services such as the Web or FTP at your local site via public IP addresses can be automatically redirected to local servers configured with private IP addresses. In other words, depending on the requested service (TCP/UDP port number), the Experia Box v10A redirects the external service request to the appropriate server (located at another internal IP address).

Succes!


Hoi @KM1414, we zijn inmiddels weer een paar dagen verder! Is het nog gelukt met port forwarden?


Hoi @KM1414 ,

Kan het zijn dat het alleen de eerste 3 octetten zijn van het ip dat grijs is, maar de laatste wel in te vullen is? Dat is in principe namelijk voldoende. De eerste 3 zouden overeen moeten komen met alle ip-adressen in je lokale netwerk.


Het probleem dat ik had is inmiddels verholpen. Ik bedank jullie zeer voor het mee denken en de contributie aan de oplossing. 
 

Ik heb bepaalde zaken zelf over het hoofd gezien, en de configuratie verkeerd ingesteld waardoor de server niet via de open poort kon communiceren. Door een paar wijzigingen door te voeren werkte de communicatie perfect.