Skip to main content

ik wil een poort openzetten voor mijn flight sim community.

de poort in kwestie is 6112 voor de applicatie JoinFS. nou zo gezegd zo gedaan, zou je denken.
nieuwe app config gemaakt, met de vereiste poort, en die de categorie daarvboven gelinkt met mijn 2e PC op IP .9 ik kan gewoon rdp’en naar deze 2e PC op dat IP dus dat is het ook niet.

app config forwarden naar 2e PC op ip .9
poort open gooien op TCP
poort openen op UDP
2e PC heeft ook de forward erin staan

windows firewall de poorten opengezet, geen probleem, intern gewoon bereikbaar. niets te zien op de serverlijst en canyouseeme zegt dat het dicht is. gezien ik geloof dat ik alles goed gedaan heb is dit zeer frustrerend, en vandaar dus ook nog een keer dit topic, want ik heb al 10 gezien en gevolgs en het werkt nog steeds niet, dus of ik doe iets fout of er iets iets heel raar aan de hand.

Hallo @cmdr.linke, welkom op ons forum!

Wat vervelend dat het maar niet lukt om port forwarding in te stellen. Ik ben hier zelf ook geen ster in, maar misschien dat @wjb jou wel verder kan helpen. :blush:


Voor JoinFS wordt, als ik deze site mag geloven, alleen UDP poort 6112 gebruikt.

Haal TCP poort 6112 uit de port-forwarding en herstart de V10.

Haal TCP poort 6112 ook weer weg uit de firewall van die PC.

UDP poorten kan je niet testen via tools als canyouseeme.org en dus kan die best operationeel zijn. Test dit door van buitenaf met jouw publieke IP te connecten.