Skip to main content

Hallo,

 

Ik ben nu ongeveer 18 dagen bezig met het portforwarden van mijn minecraft server. wij zijn laats overgestapt naar KPN vanaf ziggo. Onze vorige box had altijd een bridge modus zodat de DECO m9 plus als router kon werken. echter heeft de KPN v12 box geen bridge modus en daarom is de portforward die ik had ook niet meer mogelijk. ondertussen na veel lezen op het internet ben ik er achter gekomen dat je de deco dan in accespoint moet zetten om beter de portforward te kunnen doen. alleen pakt de v12 box dus niet de portforward. mijn computer heeft een vaste ip adres (ivm dhcp) kan iemand mij helpen om uiteindelijk toch mijn server online te kijgen?

 

Bij voorbaat bedankt!

Die computer moet je eerst eens in dhcp mode zetten. Vervolgens log je in op de KPN Box en kijkt of je hem daar dan bij de aangesloten apparaten ziet staan. Is dat het geval? Dan kun je daar het ip vast zetten. En dan de port forwarding instellen.


Die computer moet je eerst eens in dhcp mode zetten. Vervolgens log je in op de KPN Box en kijkt of je hem daar dan bij de aangesloten apparaten ziet staan. Is dat het geval? Dan kun je daar het ip vast zetten. En dan de port forwarding instellen.

Hoe zet ik deze in dhcp modus? Zover ik weet staat die namelijk al aan. Aangezien elke 24 uur al de IP-adressen veranderen. En die van mijn computer gereserveerd is.


Stel jouw Deco op de V12 in als DMZ Host en maak de port-forwarding op de Deco.

Als je dan nog steeds problemen ervaart, plaats hier dan eens screenshots van jouw instellingen t.b.v. die Minecraft server.


Stel jouw Deco op de V12 in als DMZ Host en maak de port-forwarding op de Deco.

Als je dan nog steeds problemen ervaart, plaats hier dan eens screenshots van jouw instellingen t.b.v. die Minecraft server.

Hij werkt nu! heel erg bedankt!


port forward naar port 25565 ingesteld?