Skip to main content
Vraag

Printer maakt geen verbinding via bekabelde aansluiting

• April 24, 2026
  • 2 reacties
  • 50 keer bekeken

na de overstap op kpn is mijn printer niet meer bereikbaar, en blijven printopdrachten in de wachtrij

Mijn brother all in one uit 2012 werkte altijd prima via een bekabelde verbinding. KPNbox 12 in de woonkamer, printer op zolder. Nu KPN geïnstalleerd en de printer is ineens niet meer bereikbaar.

na het losmaken van de ethernetkabel van de printer en instellen op draadloze verbinding is de printer weer bereikbaar.

wat is de oorzaak hiervan en wat is de oplossing zodat de printer weer bekabeld kan werken?

2 reacties

• April 24, 2026

Beste ​@erwin001 welk typenummer Brother is het precies?

Is de printer rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem of via via en als via via,via welke apparatuur.

Heb je al eens een andere LAN-poort geprobeerd en/of een andere LAN-kabel, kwaliteit minimaal CAT5e?

Is de printer bekabeld ook niet zichtbaar binnen het thuisnetwerk, als je inlogt in de modem?

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@erwin001 . Welkom hier.

Om mee te denken heb ik nog wat informatie nodig. Kun je aangeven welk besturingssysteem je gebruikt op je computer, bijvoorbeeld Windows of macOS en welke versie? Zie je de printer nog ergens terug in je netwerk, bijvoorbeeld in de lijst met apparaten op je pc of in de modeminterface? Het helpt ook om te weten of je de netwerkkabel al eens hebt vervangen of een andere LAN-poort op de Box 12 hebt geprobeerd. Daarnaast ben ik benieuwd of de printer zelf al een herstart heeft gehad sinds de installatie van KPN en of hij echt rechtstreeks op de Box 12 is aangesloten of dat er nog iets tussen zit zoals een switch of powerline-adapter.

Dat hij via wifi wel werkt is in ieder geval een goed teken. De printer zelf is dus nog in orde, dus we moeten het waarschijnlijk zoeken in de bekabelde verbinding of hoe die wordt herkend.

Met jouw antwoorden kunnen we een stuk gerichter kijken naar de oplossing