Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem: als ik de wifi versterker aansluit, doet mijn HP printer het niet meer. Ik ben 2 uur bezig geweest met alles uit en weer aan en opnieuw instellen, maar de printer doet het niet. Hij herkent mijn draadloos netwerk soms wel en soms niet, hij accepteert mijn wachtwoord niet. Tot het moment dat ik de wifi versterker eruit trek: printer doet het weer.

Ik wil echter op mijn werkkamer zowel goede wifi als een printer! Wie kan helpen?

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Ja... dat fenomeen ken ik. Is / was met mijn printer ook zo. Maar toen ik wifi op de printer opnieuw instelde, toen kreeg ik plots de vraag met welk accespoint ik wilde verbinden. Ik kon uit beide kiezen. Ik heb daarbij degene gekozen die het dichst bij stond. Toen werkte het weer.

Maar helemaal 100% werkt het nog niet. Soms moet ik nog steeds de de stekker eruit trekken en er weer opnieuw in doen. Dat was met de SuperWifi's van KPN zo. Maar nu heb ik hem verbonden met een accespoint van TP-Link, daar heb ik er namelijk ook 2 van, en nu is het nog steeds zo.

Deze accespoints van TP-Link heb ik ook nog eens op 2,4 GHz staan, met 5 GHz uit. Dat kan namelijk bij deze dingen wel. Maar voor de printer maakt het niet uit, het is nog steeds niet 100% goed.

Dus het ligt niet aan KPN. Het ligt aan die wifi van die printer. Die is gewoon heel simpel van opzet en kan niet goed overweg met een wifinetwerk wat door meerdere punten uitgezonden word.

Als ik nog eens een printer koop, dan word dat er 1 die ik met een netwerkkabel kan verbinden. Dan heb je dat geze!k niet.