Skip to main content
Antwoord

Probleem met aansluiten HW-LS60d soundbar op QLED tv door melding over wifinetwerk

• October 17, 2025
  • 3 reacties
  • 40 keer bekeken

Ik wil een HW-LS60d music frame aansluiten op mijn QLED tv 2025 vai WiFi maar krijg deze melding.

De TV en Soundbar moeten verbonden zijn met hetzelfde draadloze netwerk (Wi-Fi).
• Als uw draadloze router (Wi-Fi) gebruik maakt van een DFS-kanaal, zal u geen Wi-Fi-verbinding
kunnen maken tussen de TV en de Soundbar. Neem contact op met uw internetprovider voor meer
informatie.

Ik heb van KPN een router BOX 12. Ik wil weten of ik dan ook een DFS aansluiting heb.

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Gart! Hmmm, goede vraag. DFS kanalen zijn de frequentie kanalen waar je wifi op werkt, dus als je soundbar en je TV met hetzelfde wifinetwerk verbonden zijn dan zouden ze elkaar moeten kunnen vinden. 

Ik weet niet hoe je de wifi precies hebt ingesteld, maar in sommige gevallen is er een 2,4 Ghz en 5 Ghz kanaal. Is dat bij jou ook zo? 

Ik vond daarnaast ook een topic op de Samsung Community van iemand die het ook niet gekoppeld kreeg. Daar was dit het antwoord: 

Vandaag contact gehad met samsung, netjes geholpen door iemand met verstand van zaken. Wat hebben we gedaan:

- uiteindelijk tv reset door samsung naar fabrieks instellingen, alle apps , inlog codes etc weg. Jammer maar kan niet anders.

- advies om mijn netwerk te verdelen in een wifi 2.4 en een wifi 5 hrz., en de tv  en music beide op wifi 5hrz te zetten.

- dfs uitzetten op modem, eerst veel gelezen over dit en uiteindelijk mijn 5hrz wifi op kanaal 40:vastgezet. Dit is nl geen dfs kanaal. Zag trouwens in mijn odido modem geen knopje of setting om dfs uit te zetten.

- tv 1 stroomloos gelaten.

alles weer aangezet , juiste wifi gekozen en zowel afsprelen tv -music op wifi en bluetooth werken nu geen glasnkabeltje meer nodig.

voor q-symphony moet je een tv uit 2024 hebben dus dat werkt niet.

uiteindelijk tevreden met de music frame, goed geluid en de optie om spraak beter te laten uitkomen bevalt mij goed.

Zou je dat ook willen proberen? Ik ben benieuwd of het daarna werkt!

3 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 19, 2025

Hi ​@Gart! Hmmm, goede vraag. DFS kanalen zijn de frequentie kanalen waar je wifi op werkt, dus als je soundbar en je TV met hetzelfde wifinetwerk verbonden zijn dan zouden ze elkaar moeten kunnen vinden. 

Ik weet niet hoe je de wifi precies hebt ingesteld, maar in sommige gevallen is er een 2,4 Ghz en 5 Ghz kanaal. Is dat bij jou ook zo? 

Ik vond daarnaast ook een topic op de Samsung Community van iemand die het ook niet gekoppeld kreeg. Daar was dit het antwoord: 

Vandaag contact gehad met samsung, netjes geholpen door iemand met verstand van zaken. Wat hebben we gedaan:

- uiteindelijk tv reset door samsung naar fabrieks instellingen, alle apps , inlog codes etc weg. Jammer maar kan niet anders.

- advies om mijn netwerk te verdelen in een wifi 2.4 en een wifi 5 hrz., en de tv  en music beide op wifi 5hrz te zetten.

- dfs uitzetten op modem, eerst veel gelezen over dit en uiteindelijk mijn 5hrz wifi op kanaal 40:vastgezet. Dit is nl geen dfs kanaal. Zag trouwens in mijn odido modem geen knopje of setting om dfs uit te zetten.

- tv 1 stroomloos gelaten.

alles weer aangezet , juiste wifi gekozen en zowel afsprelen tv -music op wifi en bluetooth werken nu geen glasnkabeltje meer nodig.

voor q-symphony moet je een tv uit 2024 hebben dus dat werkt niet.

uiteindelijk tevreden met de music frame, goed geluid en de optie om spraak beter te laten uitkomen bevalt mij goed.

Zou je dat ook willen proberen? Ik ben benieuwd of het daarna werkt!

• Auteur
  • Helper
  • October 20, 2025

Probleem is opgelost via Coolblue. hartelijk dank

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Fijn dat het opgelost is, ​@Gart! Kwam het inderdaad een beetje neer op dat wat collega Sanne hierboven deelde? 

Dat music frame ziet er trouwens heel tof uit! Heb je 'm ook daadwerkelijk als een soort lijst aan de muur hangen tussen andere lijstjes? Of heb je 'm bijvoorbeeld ergens neergezet op zo'n standaard?