Skip to main content

Ik maak gebruik van een KPN Experiabox V9 en heb twee KPN Experia Wifi versterkers. Deze hebben tot voor kort goed gewerkt. Echter na het updaten van mijn glasvezelabonnement van 100 naar 200 mbps heb ik problemen.
Zolang ik met 1 versterker werk gaat het goed, Deze staat op de begane grond en zorgt voor (redelijke) wifi dekking op de 1e etage. Dat is zo'n 25-50 mbps.
Op zolder wordt dit al minder dan 10.
Om dit op te vangen heb ik een tweede versterker op zolder staan, maar zodra ik die aanzet wordt de dekking in de rest van het huis minder en heb ik op de 1e etage zelfs 0,8 mbps tot niets.
Enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?

Ik heb inmiddels de Experiabox al gereset en ook de versterkers volledig gereset.

Dat is wel een heel lage wifisnelheid voor een 200 Mit abonnement, @MennoJF. Voor de zekerheid: de upgrade naar 200 is al wel volledig afgerond en actief? Eveneens ter controle, beide Experia Wifi zijn bekabeld aangesloten op de Experia Box? Is dat rechtstreeks, of zit daar nog iets tussen (switch, draadloze verbindingsset)?

 

Wat je voor de zekerheid even kunt doen is de Experia Wifi installatie opnieuw doen. Ontkoppel de beide Experia Wifi. Reset de Experia Box, en de beide Experia Wifi. Sluit ze vervolgens weer opnieuw aan. Gebruik eventueel de KPN Thuis app om te helpen bij de installatie. 


Alles is rechtstreeks aangesloten. Reset al twee keer uitgevoerd. Thuis app kan niets doen. 


Wil je dan eens je forumprofiel invullen en hier reageren als je dit gedaan hebt? Dan gaan we eens verder kijken.


forumprofiel ingevuld


Dank je, Menno. Voor de zekerheid nog even, want dat zie ik hier niet direct duidelijk. Je versterkers zijn echt de Experia Wifi (zwart, vierkant) of toch Superwifi (wit, rond)? Hoeveel heb je er in totaal? Je noemt twee in je bericht, maar mijn systeem lijkt te denken dat je er drie hebt. 


ik heb twee zwarte kpn experia versterkers, waarvan nu 1 actief de tweede zorgt ervoor dat mijn netwerk erg instabiel is


Dank je, Menno. Ik heb hier alles nagekeken wat nu actief is, en daarin zie ik niet direct iets eruit springen wat de oorzaak kan zijn. Wel zie ik inderdaad dat die tweede niet aangesloten is. Dat maakt het doen van volledige checks lastiger. Ik wil je dan ook vragen om de tweede Experia Wifi opnieuw aan te sluiten. Echter, om niet te lang met de instabiliteit te zitten kun je dat dan het beste zaterdagochtend doen. Dit omdat ik na 12:00 uur vanmiddag er pas zaterdag weer ben. Reageer hier even weer als hij weer aangesloten zit, dan kan ik vervolgens opnieuw de boel nakijken. 

Extra vraag nog: heb je mogelijkheid om die tweede Experia Wifi op een andere plek neer te zetten? Zo ja, wil je eens kijken of dat effect heeft op de instabiliteit, positief of negatief.


Erik, dank dat je wil gaan kijken. Ik ga kijken of ik dat red zaterdag, ik laat het je nog weten via een reactie.
Wel is het zo dat ik de Experia wifi ook al verwisseld heb met de Experia wifi die nu in de woonkamer staat. Het gevolg was dat ik alleen in de woonkamer van wifi mocht genieten, maar zodra ik in de gang op de trap ging zitten was het bereik al beroerd. (iets wat met de nu actieve Experia wifi niet het geval is.
 


Dat klinkt toch alsof die ene Experia Wifi niet helemaal in orde is. Ik zie hier nu dat er wel weer een tweede Wifi apparaat is aangesloten. Mijn systeem maakt er echter een Superwifi van (wit, rond). Lijkt me dat dit dus eigenlijk Experia Wifi zou moeten zijn. Wat ook weer wijst dat er iets niet helemaal in orde is. Ik ga kijken of ik die Experia Wifi kan (laten) vervangen. Hoe ben je aan de Experia Wifi gekomen? Heb je die gratis gekregen vanuit de Wifi Manager, of heb je ze zelf aangeschaft? En hoe lang heb je ze al?


Erik, ik denk dat je gelijk het wat de expreria wifi betreft. Ik denk dat deze defect is. Ik heb deze gratis ontvangen via de Wifi Manager. ( was in het begin dat deze verstrekt werden ca 3 jaar geleden kan dat?)
Ik heb wel inmiddels twee super wifipunten (de ronde witte) aangeschaft in de verwachting dat deze een stabieler internet geven door heel het huis heen.


Het is gelukt, @MennoJF. Je krijgt een nieuwe Experia Wifi. Deze wordt afgeleverd op het servicepunt in de Primera Nesselande aan het Maltaplein. De verwachting is dat hij daar zaterdagmiddag bezorgd wordt. Je krijgt een sms zodra hij daar is. Je kunt hem dan afhalen. Neem wel je ID mee, daar wordt om gevraagd.

Ik wil je vragen om de defecte dan naar ons terug te sturen zodat we deze kunnen nakijken en herstellen als dat mogelijk is. Je mag hem hiervoor, samen met stroomkabel, in een doosje verpakken met onderstaande adres erop. Je kunt hem afgeven bij het pakketpunt als je de nieuwe ophaalt. Hij wordt dan gratis naar ons terug gestuurd.

 

KPN

Antwoordnummer 10119

2400 VB Alphen aan den Rijn

Â