Skip to main content
Ik heb zelf een prima configuratie gehad met VLAN in mijn switch, ook icm de Experiabox V10a. Echter een paar dagen geleden kreeg ik problemen met mijn internet en Televisie. Uit frustratie heb ik mijn VLAN gesaved en terug gegaan naar de basis zoals door KPN aangeboden.



ik heb een DLink AC3200 router type DIR890L, welke ik gebruikte als DHCP server in mijn vorige configuratie. Deze kan ook een VPNserver draaien. Werkte ook okay, maar dan werkte mijn TV weer niet... het NT katje van mijn glasvezel is geswapped en internet en tv en telefonie doen het. Echter, mijn Synology DS214Play en daaraan gekoppelde Dahua IP-camera’s niet. Af en toe zie ik de feed van de camera’s in een app, maar vaak ook weer niet. Ik kon gisteren VPN verbinding maken met mijn NAS, maar vandaag weer niet. Ben er wel een beetje klaar mee. Ik hoop dat iemand licht kan schijnen zodat ik alles weer rustig kan laten draaien en mijn tijd kan gebruiken voor belangrijke dingen in het leven😊.



*Admin: afgesplitsten een eigen topic voor vraag aangemaakt
Je hebt een Experia Box V10A.

Kan je daarom eens controleren of de port-forwardings die je ingesteld hebt nog wel goed staan.

Welke VPN methodiek gebruik je? (L2TP/IPSec, OpenVPN of (brrr) PPTP)

Reageer