Skip to main content

Hallo, aan deze kant lijk ik het zelfde probleem te hebben. IP devices vallen spontaan uit en mijn vast aangesloten KPNwifi devices vallen uit en moet ik resetten (zie ze dan ook niet meer in de kpn programmeer omgeving).

Als een KPNwifi device uitvalt dan gaan de Wifi verbindingen die via dat device verbonden waren ook weg. 

Alles vast via cat kabel aansluiten gaat niet, daar er vele Google devices en andere slimme lampen, contactdozen, schakelaars, brandalarm, deurcontacten aangesloten zijn.

Opmerking: deze problemen zijn begonnen sinds het aantal wifi devices boven de 32(!) is gekomen!

De bandbreedte van deze devices stelt niet veel voor, dus geen drukte op het kanaal (inschatting).

Totaal aantal devices is (ongeveer)  15 UTP (met HP domme HUB) en 40 Wifi devices.

Hoop dat iemand mij een oplossing kan vertellen, buiten het feit dat een zg FritzBox de oplossing is.

Ik gebruik een Experiabox V10a samen met 2 KPNwifi devices.

:-)

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

 

Hoop dat iemand mij een oplossing kan vertellen, buiten het feit dat een zg FritzBox de oplossing is.

Verwacht zoiets niet met een Experia Box V10, (of met andere KPN modem/router modellen).
Dat soort apparatuur heeft simpelweg beperkingen.
(Eerder bij een organisatie met veel WiFi Clients ook al eens vastgesteld met een V10).

De oplossing zit hem in zelf een goede router en aanvullende (WiFi) netwerkspullen aanschaffen.

Naast Fritzbox komen nog wel een aantal modem/router modellen in aanmerking.
 

Dan eerste bericht iets verder naar beneden scrollen:

Lijst met (modem)routers die succesvol op een KPN aansluiting i.c.m. IPTV in gebruik genomen zijn.

Lijst met modems die op een KPN aansluiting gebruikt kunnen worden.


Hoe komt u aan zoveel apparaten op de WiFi als ik vragen mag?


Zo te zien een hobbyist met een heleboel IoT apparaatjes:

    Google devices en andere slimme lampen, contactdozen, schakelaars, brandalarm, deurcontacten


Idd hobbyist met veel iot devices.heb zelf meer dan 40 jaar bij kpn gewerkt bij telecom, en maak ook meer dan 40 jaar gebruik van hun betaalde diensten. Maar vind het slecht dat kpn hier niet op reageert. Waarom bieden ze geen oplossing hiervoor? 


Waarom bieden ze geen oplossing hiervoor? 

Omdat maar weinig klanten hier tegen aan lopen.

Waarom gebruikt u niet iets op basis van zwave of zigbee? Dan heeft niets te maken met WiFi. 


Kennis van mij gebruikt veel op basis van Zigbee, en dan een USB-stick als Zigbee hubje aangesloten op de USB-poort van een NAS, in samenwerking met "Home Assistent" (onder Docker).

Sensoren etc. koopt hij via AliExpress.  20-50% goedkoper dan bij leveranciers in Nederland.


Zit door dit probleem momenteel wel te denken om gedeeltelijk over te stappen naar zigbee, ook daar dit sneller schijnt te werken. Maar dan is een groot gedeelte van de hardware voor mij onbruikbaar geworden en moet ik buiten een hutje ook andere zigbee devices hiervoor in de plaats aanschaffen. Moet anders kunnen, buiten toch weer zo'n investering  but tnx for the responses. Hi.


Hoi @Leo Pa3hfp . Hierbij nog een reactie namens KPN.

Eigenlijk is het antwoord al gegeven.  Onze modems richten zich op de gemiddelde gebruiker.  Daar worden die dingen op ingekocht.  Als wij high end routers bij alle klanten neer gaan zetten zou dat een veel te hoge kostenpost worden met té weinig rendement.  Vraag en aanbod, zeg maar.  Jij verwacht méér van je router en dat is je goed recht.  Dan hebben we een huur optie voor een fritzbox of je kunt uiteraard zelf een router kopen.  Tegenwoordig hebben we gelukkig vrije router keuze.Â