Goedemiddag,
Sinds ongeveer 2 weken wonen wij in ons nieuwe huis. Ik heb hier thuis een eigen netwerk opgebouwd met o.a. een proxmox hypervisor met hierop wat linux virtuele machines, en een eigen dns server, en nog wat andere dingen. Hiervoor zat de apparatuur zonder enige problemen aangesloten via een modem in bridge van een concurrent .
Sinds ik mijn eigen apparatuur aangesloten heb op de glasvezel verbinding van KPN merk ik dat we last hebben van wat problemen. Zo haal ik de downloadsnelheid niet, en heb ik regelmatig last van een enorme latency tijdens bijvoorbeeld het gamen. Ik heb hierop de modem van KPN terug aangesloten, en hier merk ik dat er geen problemen zijn en de verbinding stabiel blijft.
Ik maak gebruik van de Unifi Cloud Gateway Ultra, en ik heb hieraan 3x een AC-PRO aangesloten. Het apparaat waarvan ik het test zit bekabeld direct in de modem. Ik heb de DNS server van mijn desktop tijdelijk ook terug gezet op 1.1.1.1, maar ook dit maakt geen verschil. Ik heb hieronder wat afbeeldingen.
Zoals te zien is is de snelheid die ik haal met mijn Unifi modem vele male lager, en duidelijk meer latency als ik een speedtest uitvoer dan de KPN verbinding.
Heeft iemand enig idee waar ik nog kan kijken, of wat eventueel een oplossing zou zijn hierin?