Skip to main content

Hallo @Roland19. Kan het zijn dat de Nest apparaten niet overweg kunnen met 5 GHz wifi?

In dat geval kun je Extra Wifi op de SuperWifi inschakelen. Dit is een 2.4 GHz netwerk. In dit topic lees je hoe je dat kunt doen:

 

Goedemorgen. Ik heb het zelfde probleem na het verkrijgen van een V12 ipv V9. Is dat de oplossing? Ik had inmiddels 1 protect losgekoppeld van mijn nest app en is nu ook niet meer te verbinden met de app. De app zelf en de nog resterende 2 protects zijn offline. 

 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt aorigineel topic]

Hoi @Peerke57, dat klopt!

Niet alle apparatuur kan (even goed) overweg met de 5 GHz wifi verbinding. De oplossing kan dan zijn om Extra Wifi in te stellen. zoals Denise hierboven heeft uitgelegd. In onderstaand topic lees je meer over de firmware van de KPN Box 12 en Extra Wifi: 

 


Hoi Alexandra. Bedankt voor je reactie.

Mijn V12 modem had reeds de nieuwste software. Ook had ik al een Extra wifi punt 2.4 aangemaakt.

Maar probleem is gewoon dat ik de 2 bestaande NEST protect niet meer online kan krijgen en mijn ontkoppelde NEST protect  (3e) niet meer kan koppelen. De Nest blijft zoeken naar verbinding en er gebeurt niets. De problemen zijn begonnen na vervanging voor de V9 voor de V12. 

 


Ik volg dit ook even. Ik had ook sinds 2020 maanden heel moeizaam een Google hub of neat deurbel gekoppeld met wifi. Wat bij mij werkt is het modem even rebooten. Zelf een keer een softwarematige factory reset was een keer nodig.
 

Als het eenmaal verbonden is blijft het wel goed gaan.
 

Heb er nu al een poos geen last van omdat ik een unify accesspoint heb waarmee het wel gewoon goed gaat.


Hoi Michel. Bedankt voor je reactie. Router al uit gehad en weer aangezet. Heeft ook de nieuwste software. De nest protects blijven offline. Ook met de losgekoppelde protect is geen verbinding te maken. Al een extra 2.4 WiFi punt gemaakt. Ook hangt aan de experia nog een linksys router met 2.4 en 5. WiFi. De losgekoppelde protect vindt geen enkel WiFi punt. Blijft zoeken naar netwerk. 


@Peerke57 Jammer dat je er nog niet uit gekomen bent met alles dat je al hebt geprobeerd. Gewoonlijk moet het lukken, zeker als je Extra Wifi ingesteld hebt met de 2.4 GHz wifi verbinding. 

Ik lees dat 't specifiek om je Google Nest apparatuur gaat. Daarom raad ik je aan om deze support pagina's van Google eens door te nemen https://support.google.com/googlenest/answer/7171617?hl=nl&ref_topic=7196419. Rechts staan meer behulpzame artikelen. Je kunt onderaan de pagina contact met Google opnemen voor verdere ondersteuning. Google is de fabrikant van de apparatuur, daarom raad ik je aan om dat te proberen als je ook met voorgaande tips niet verder komt.


Hoi @Peerke57, ik heb hetzelfde probleem. Heb met Google gechat, maar allemaal Engels sprekende mensen die geen ervaring hebben met KPN. Hoe heb jij dit opgelost? Groeten, Godert 


Hoi Godert. Probleem nog steeds niet getackeld. Dus nog steeds balen. Ik kreeg wel vandaag de tip dat er mogelijk poorten vd nieuwe router dicht staan. Ik ga eens op zoek daarna. Ik denk dat ik binnenkort de kpn maar eens bel. Die praten gelukkig Nederlands. Als ik het probleem opgelost krijg, zal ik het hier delen. Mocht jij wat bereiken hoor ik het graag. Hadden ze wel tips? 


@Peerke57  Gezeik is het. Google wijst naar KPN en KPN naar Google. Probleem is mijn oude modem die langszamerhand steeds minder goed gaat werken. Als je meer weet, graag. Doe ik ook. 


Hieronder info uit de chat met Google. 

 

The Google Nest display and speakers actually works with 2.4 ghz or 5 ghz bandwith.

Every wireless device is different and has its own rules (factoring in signal strength, congestion, etc.) to select the best band. So it’s possible that your phone connects to the 2.4 GHz band, while your laptop connects to the 5 GHz band. Ultimately, your device will decide which band it will use to connect. Google Nest Wifi and Google Wifi's Band Steering feature will attempt to guide your connected devices to the band with the best performance for each device.

 

Here are the requirements to set up your Google Nest speaker and display: 

Requirements:
A Google Nest or Home speaker
Latest version of the Google Home app 
Latest version of the Google app 
A Google Account

A mobile phone or tablet that:

Has Android 6.0 or later or iOS iOS 14.0 or later.
Works with 
2.4 GHz and 5 GHz Wi-Fi network (a WPA-2 Enterprise network won't work).
Has Bluetooth turned on.

An internet connection and secure wireless network.

 

Please communicate with your Internet Service Provider as we are not familiar with there modem.


@Peerke57 KPN gesproken, ze raden aan om het oude modem te houden. Maar ja, die werkt niet goed meer. Lekker dan


Volgens mij gaat het bij jou om speakers? Bij mij gaat het over nest protect rook en co2 melders. Daar zit wel verschil in. Die werken niet op 5 ghz 


Hi @Godert, welkom op ons forum

Er is veel informatie (én behulpzame andere gebruikers:)) op ons forum te vinden. Als je je antwoord niet vindt, of als het bij jou inderdaad om andere apparatuur gaat, dan kan je er ook voor kiezen om een eigen topic aan te maken. Deel daarin zo veel mogelijk informatie over jouw apparatuur die je thuis gebruikt. Zo kunnen anderen zo goed mogelijk met je mee denken en zoeken naar de oplossing.


Het is altijd een beetje moeilijk adviseren als je zelf de apparatuur niet hebt. Maar iets wat ik niet besproken zie en mogelijk een rol speelt  is het volgende:

Zodra functies als bv extrawifi op 2.4Ghz worden gebruikt voor bv specifieke apparatuur als de google nest aan te sluiten dan verdient het aanbeveling om met de telefoon of tablet of wat er ook voor gebruikt wordt ook aan te melden op dit apart aangemaakte wifi netwerk.

 

Niet omdat dit communicatietechnisch nu vereist is echter er bestaan allerlei verschillende geautomatiseerde setup procedures bij apparatuur en misschien gaan die procedures er wel bij voorbaat van uit dat er iets mis is als de desbetreffende smartphone op een andere wifi netwerk naam zit als waar het nest apparaat op terecht moet komen.


Het probleem zit hem in de wpa encryptie vd wireless.  Volgens mij als je die voor de 2.4ghz op wpa2 zet ipv automatisch zou t moeten werken.