Sinds de overstap naar KPN heb ik veel problemen om fatsoenlijk muziek te luisteren met IKEA/SONOS speakers. Dit is overduidelijk wanneer ik spotify afspeel, maar in mindere mate heb ik hetzelfde probleem wanneer ik internet radio via de SONOS app afspeel.Â
Hetzelfde fenomeen komt voor op 2 speakers die ik heb. Wanneer ik de (draadloze) verbinding van de 2 speakers beoordeel in het config scherm van de router (V12), dan zie ik dat deze een goede draadloze verbinding hebben -42 dBm (4/4 âwifi streepjesâ en -55 dBm (3/4 streepjes) op 2.4 Ghz. Voor de overstap geen probleem gehad (had hiervoor glasvezel via T-mobile). Speedtest via de telefoon (op hetzelfde punt in huis)Â geeft een snelheid aan van 100+ (bij een 100/100 abo), ruwe doorvoersnelheid lijkt het probleem niet te zijn.
De foutmelding uit de sonos app is: Kan âliedjeâ niet afspelen. Snelheid netwerkverbinding onvoldoende om afspeelbuffer te onderhouden.
De rest van mijn setup is recht toe recht aan, een enkele router op de begane grond, SONOS speakers staan ook op deze verdieping. Wifi kanaal heb ik handmatig aangepast om geen overlap te hebben met andere netwerken in de buurt (zijn er uberhaupt maar een paar).
Â
Heeft iemand hier een oplossing voor? Â