Skip to main content

goedemorgen

ben sinds een week over gestapt van ziggo naar knp

nu krijg ik mijn sonos systeem niet meer aan de praat niet op de wifi en niet bekabeld

heb het hele forum door gespit uren met kpn en sonos aan de telefoon gehangen

heb een box 12b sagemcom

sonos playbar en 2 sonsos one sl

maar ik krijg niet een box verbonden 

het gaat elke keer mis bij het inloggen op de router dan krijg ik de melding netwek / wachwoord niet herkend

of het niet draadloos is of bekabeld

extra netwerk aangezet 2.4 ghz zelfde naam en ww als het oude netwerk 

maar niets helpt 

Hallo @M.tieck , als de Sonos eerst via het Ziggo-netwerk was aangesloten, kun je het beste de Sonos terugzetten naar fabrieks-instellingen en daarna weer als nieuw uit de doos installeren.

De reden is, dat KPN en Ziggo verschillende IP-ranges gebruiken voor hun thuisnetwerk.

En de Sonos heeft waarschijnlijk nog de Ziggo-waarden in het geheugen zitten.

Succes.

Dat is al meerdere keren gedaan alles terug zetten in fabrieks instellingen 

Maar niets helpt 

Hoi @M.tieck, welkom hier! Je wilt de Sonos Playbar en je Sonos speakers verbinden met de Box 12, maar dat lukt niet begrijp ik. Zoals Jan al aanraad is het resetten van je Sonos apparaten de beste eerste stap. Dit omdat de interne IP adressen die ons modem gebruikt om te communiceren met jouw apparaten anders zijn dan die Ziggo gebruikt. Je geeft aan dat je al meerdere keren alles terug hebt gezet in fabrieksinstellingen. Maar ik vraag het voor de zekerheid toch nog een keer: je hebt echt alle drie de Sonos apparaten gereset?

Zo ja, dan is de eerste stap in ieder geval gedaan. Dan komt het installeren van de Playbar via de Sonos app. Is dat het punt waar het misgaat? Kun je daar wat meer over vertellen wat er gebeurt, welke foutmeldingen je ziet, dat soort dingen.

Je noemt verder ook dit. Bedoel je hiermee dat je niet kunt inloggen op de webinterface van de Box 12? Of dat je niet kunt verbinden met de wifi van de Box 12

het gaat elke keer mis bij het inloggen op de router dan krijg ik de melding netwek / wachwoord niet herkend

Reageer