Skip to main content

sinds de modem up date op 2 juli werkt mijn TP-link wifi (die functioneert i.c.m. de omvormer van de zonnepanelen) niet meer. bij de klantenservice hebben ze van alles besproken, maar het niet meer aan de praat gekregen. 

Is er (g)een “simpele”praktische oplossing voor dit probleem? 

 

 

Ik zou dat wel allemaal willen kunnen, maar het spijt me, dat is me te technisch.

 


Ik zou dat wel allemaal willen kunnen, maar het spijt me, dat is me te technisch.

Heb je iemand in jouw kennissenkring die je daarbij zou kunnen helpen?


ga ik proberen; dank allemaal voor jullie reacties; 


Het zou ook nog zo kunnen zijn dat de TP link (ik zie dat dit een wifi extender gebaseerd apparaat is) sinds de v10 update nu niet meer als STA connect maar op basis van wifi transparent bridging probeert een verbinding te leggen.

Voorheen gebruikte KPN een separate hidden ssid voor de backhaul. Nu met de nieuwe firmware connecteren extenders op basis van de basis wifi ssid voor de wifi backhaul. Aangezien de TP-link deze wifi ssid/pw  gegevens heeft is dit niet ondenkbaar.

De oplossing kan dan ook zijn, uitwijken naar extra wifi in de veronderstelling dat daar die virtual interface voor transparent bridging niet op gedefinieerd is.

Aangezien de v10 hiervoor nooit extra wifi heeft gehad zou de correctieve actie moeten zijn:

  1. Verander de standaard wifi naar iets willekeurigs 12345678
  2. Gebruik alleen extra wifi met ssid/wpa die in het huishouden actief is zowel op 2.4/5ghz om te zien of dit het probleem oplost.

 


Dank.

Ik ga toch maar mijn kennissenkring inschakelen.

 

 


Reageer