Skip to main content

Sinds vorige week ook de bedrade experia wifi punten geïnstalleerd i.c.m. een Experiabox V10.

Qua Wifi ben ik tevreden, al is het jammer dat het wifi punt van de experiabox komt te vervallen.

Maar sinds deze upgrade ervaar ik ook problemen met mijn wifi printer (HP3070)

Een simpel pdfje van 4 pagina’s wat normaal binnen een minuut geprint werd, doet er nu wel 20 minuten over, als de printer al niet in error gaat op de connectie.

Ik heb de printer al eens opnieuw verbonden dmv de WPS functie met het dichtstbijzijnde wifi punt, en de printer drivers en SW een keer helemaal opnieuw geïnstalleerd. Dit mocht allemaal niet baten.

Zo wordt een “gratis” wifi upgrade toch nog een duur grapje, als je daar een nieuwe printer voor moet aanschaffen 😞 (zonder garantie dat die wel via wifi print)

Admin: berichten afgesplitst en nieuw topic aangemaakt.

Bekend probleem, was bij mij ook zo. Oplossing was om de WiFi verbinding op de printer opnieuw in te stellen. Niet via wps, maar gewoon beveiligingssleutel invoeren. Vervolgens kon ik in een lijstje van accespoints het punt kiezen wat het dichtste bij is. Daarna werkte het goed bij mij.


Op de HP3070 is dit niet handmatig in te stellen


Op de HP3070 is dit niet handmatig in te stellen

Dan vrees ik dat er niets aan te doen is. Kunt u hem bekabeld aansluiten?

Anders een heel goedkoop low budget accespoint aanschaffen waarop een apart netwerk aanmaakt voor de printer.


Ik had eigenlijk gehoopt op een software/firmware oplossing vanuit KPN voor de experia access points ☹️