Skip to main content

Hallo,

Ik speel al een tijd op mijn ps4 en de laatste tijd vooral Warzone.

Er is hier een maand of 5 geleden glasvezel aangesloten en sindsdien kan ik niet meer fatsoenlijk spelen, heeeeel veel last van lag tijdens warzone.

Heb de expriabox v10a, deze herstart, fabrieksinstellingen, rechtstreekse cat6 kabel naar de ps4(voorheen nog een switch ertussen en nergens last van nu kan dat ook niet meer). Andere dns servers echt alles geprobeerd.

Volgens de ps4 speedtest zit ik gemiddeld op 180mb down en 150mb up. En nat type 2

Meerdere chats, telefoontjes gehad met kpn en zelfs een "monteur" langs geweest om te kijken maar er komt niets uit. Vrienden uit de buurt spelen ook op kpn glasvezel en die hebben nergens last van. Andere ps4 geprobeerd en hetzelfde probleem.

Nogmaals voordat ik glasvezel had nooit last gehad van lag op mijn ps4, veel fortnite gespeeld en nu dus warzone en niks aan de hand toen op een snelheid van 50down en 10up ongeveer.

Ik ben een beetje ten einde raad want ik kan nergens de oplossing vinden...

Hoi @Daveyaalst, welkom op het forum.

Wat lastig dat jij nu veel lag ervaart. Kun je ook zien of je last hebt van een hoge ping? Ondervindt je dit probleem met Warzone of ook met andere online spellen? (Je zei dat je ook wel eens Fortnite speelt) 

Ik kan voor jou controleren of ik problemen in jouw netwerk zie, maar als ik niks kan vinden ben ik bang dat het toch in de manier van aansluiten of in de game zelf zit. Misschien kan de community jou tips geven? 


Hoi Hanna, nee heb een ping van 3ms. Alles online lagt haha. En voor de glasvezel niets dus aan de aansluiting kan het niet liggen. De verbinding hier is al meermaals doorgemeten en die is goed. Heb zelfs alle kabels vervangen enz en ook dat haalt niks uit. 

 

Toch raar dat er voor de glasvezel niets aan de hand was, ik niks heb veranderd en mijn online game ervaring zwaar teleurstellend is geworden.

Baal hier ook echt van en zou toch graag een oplossing zien...


hoi,

ik ben via kpn doorverwezen naar dit topic omdat we soortgelijke problemen hebben.

 

ik heb precies hetzelfde probleem (ps4 pro). ook sinds z'n halfjaar heb ik kpn glasvezel en is warzone eigenlijk gewoon onspeelbaar voor mij. ook meerdere metingen gedaan enz niets helpt.

toevallig wonen we allebei omgeving Eindhoven. 

nu speel ik met een netgear xr500 en deze doet onder het gamen cod servers pingen, hierbij is de ping altijd rond de 10ms. in game is deze variërend tussen de 30-60. dat de router 10 aangeeft en het spel zelf meer is normaal. 

(dit zijn alle eu servers die nu online zijn)

nu heb ik pings gestuurd met pingplotter naar een Nederlandse server.

 

 

nu zie je op hop 6 (blizzard server)een hoge ping, kan het zijn dat dit onze problemen geeft? de 100% pl is normaal omdat cod servers niet reageren op ping. 24.105.53.91 en 24.105.54.237 geven allebei hoge ping op hop 6, dit is allebei deze;fde blizzard server. echter als ik de andere eu servers ping zie ik zo niets vreemds maar toch laggen die ook.

ik heb geprobeerd met een hotspot te spelen om te kijken of het dan beter word. 
maar dit werkt niet met kpn/ps4.

kpn dacht misschien dat het glasvezel kastje niet goed zou zijn.
en deze vervangen zou moeten worden.

hopelijk kunnen we een oplossing vinden.
nu is het spel praktisch onspeelbaar 

 

 


hier nog wat clips gemaakt misschien wat moeilijk te zien ivm opneem kwaliteit.

https://www.youtube.com/channel/UC0aXJjOkkNR5UhRqwr2oqCQ

ik heb nog de hdd vervangen voor een ssd dit maakt helemaal geen verschil alleen qua laad tijden nu

lag in alle spellen merkbaar. bij apex krijg ik vaak symbool van packet loss te zien. 

speed test ziet er goed uit 6ms ping

probleem lijkt ook alleen maar erger te worden

 

 


Hoi @Peppipurple 1 en @Daveyaalst 

Bedankt voor het bijvoegen van informatie. Ik ga voor jullie beiden nog navragen of er meer mensen problemen ervaren met het gamen via de PS4 en KPN. Jullie ervaren beiden geen andere problemen toch? 

Als dit probleem verder niet bekend is hoop ik dat de community jullie kan helpen met het instellen. 


Hoi @Peppipurple 1,

Het lijkt mis te gaan bij de Blizzard server. Zou jij een screenshot willen plaatsen zonder uitgewiste gegevens? 


dit is niet dezelfde afbeelding, deze had ik niet meer. 

 


vanaf vandaag heb ik dit aan de hand. kpn gevraagd om een nieuwe modem op te sturen. ik denk dat die de grootste problemen geeft nu. maar er is een ticket aangemaakt. internet is nu ook slecht met normaal internetten enz.

 


Hier hetzelfde , kan gewoon niet online gamen met een 500 500 abbonement,.!!! 

Ben al heel kwaad geworden maar heeft geen zin om bij kpn te blijven, mensen neem een andere provider en het probleem is opgelost!!!Â