Skip to main content

In gebruik, Modem V12 en 2x Superwifi.

Modem hangt in de meterkast, op een halve meter afstand de Rainbird RC2 controller.

Alles gereset naar fabrieksinstellingen en volledig opnieuw opgebouwd.

RC2 controller verbonden met het netwerk, en ook via 4G getest.

Na een dag of wat, geen communicatie via 4G meer mogelijk, wel gewoon via de wifi te benaderen.

Wijzigt er in de modem v12 dan iets waardoor de externe verbinding niet meer mogelijk is? Heb nu inmiddels al 3x opnieuw een profiel aangemaakt, getest en na een dag of 2 is dan geen verbinding meer te maken met de RC2. In die RC2 wijzigt niks, dus moet het aan het netwerk en of de toegang liggen is mijn conclusie. RC2 maakt via 2.4ghZ verbinding en die staat in de modem ook aan. Hoe kan het dat zonder wijzigen van instellingen die verbinding dan wegvalt en niet meer tot stand komt?

 

Hoi @22Erik, 

Je kan dus de Rainbird niet meer bereiken via mobiele data. Eerst werkt dat wel, maar na een aantal dagen zo niet meer. Zie je dan ook verandering qua instellingen in het modem? 

Kun je wat screenshots plaatsen van de instellingen in het modem?


Modem een fabrieks reset gegeven.

Superwifi opnieuw geinstalleerd (man wat duurt dat lang met die dingen)

RC2 opnieuw geinstalleerd, die zegt dan, gefeliciteerd u kunt nu de controller overal ter wereld benaderen.

In de modem maakt de RC2 verbinding met een superwifipunt op de 1e verdieping, terwijl deze op 0,5m naast de modem hangt>? Dat lijkt me niet goed maar hij heeft dus wel verbinding.

Vervolgens is de RC2 via lokaal WIFI prima te benaderen. Maar via 4G dus niet.

Ik heb dus geen enkele instelling gewijzigd in de modem na de fabrieksreset.

Kan het aan de superwifi punten liggen?  Als ik het superwifipunt op de 1e verdieping uitzet en de RC2 opnieuw verbind gaat hij toch naar het superwifipunt op zolder en geeft dan een zwak singaal aan. Nog steeds wel verbinding maar dat lijkt me niet de bedoeling eigenlijk…

 


Alles nog maar eens gereset

Modem + RC2 werken nu zoals het hoort, ook via 4G te benaderen.

Superwifi 1 aangesloten, alles getest, werkt

Superwifi 2 aangesloten, getest, en werkt

RC2 zit nu wel op de modem en niet op een superwifipunt

Mijn telefoonlijn werkte ook niet en is nu ook weer werkend, zal dan toch hebben gelegen aan de v12 factory reset vermoed ik ….

Ben wel benieuwd of de modem nu blijft werken of weer een reset krijgt over enkele dagen.

 


Fijn dat je het nu werkend hebt. Daar ben ik blij om. Alleen blijft het ook zo. Ik hoop het. Zo niet, dan zien wij dat wel verschijnen. Ook benieuwd of je dan veranderingen in de instellingen ziet.Â