Skip to main content

Ik probeer een verbinding via vpn en remote desktop te maken met pc op het werk.

vpn verbinding lukt, maar daarna de remote desktop niet.

Hoe kan dit? een instelling op de modem?

Probeer ik via een hotspot op de telefoon, dan lukt het wel.

Ik neem aan dat je de remote desktop start naar het LAN IP adres van de computer waarop je wilt inloggen, klopt dat?

Weet je welke VPN methodiek er wordt gebruikt? (L2TP/IPSec, OpenVPN, PPTP, anders ...)

Wat voor een melding krijg je bij het opzetten van de RDP sessie?


Ik neem aan dat je de remote desktop start naar het LAN IP adres van de computer waarop je wilt inloggen, klopt dat? Klopt

Weet je welke VPN methodiek er wordt gebruikt? (L2TP/IPSec, OpenVPN, PPTP, anders ...) Sonicwall Global VPN

Wat voor een melding krijg je bij het opzetten van de RDP sessie? Er kan geen verbinding gemaakt worden met het ipadres

 


Is er dan wel een route gepusht van het subnet waar die computer zich bevindt?

Geef eens het commando route print in een command prompt terwijl de VPN verbinding actief is. Staat het subnet van die computer er ergens tussen?


Ik heb nu op mijn telefoon een wifibrug ingesteld.

Pc is verbonden met mijn telefoon, die is weer verbonden met wifi modem KPN.

 

Er is verbinding !!!!!!!!!!!!!!!!


Het ip subnet op de zaak zal denk hetzelfde zijn thuis. En dat werkt niet. Die wifibrug veranderd hetsubnet. En dan werkt het wel. Weet niet zeker, maar denk het.


Weet niet zeker, maar denk het.

Dat is helemaal juist.

Een tweede router achter de Experia Box plaatsen zou dit probleem ook verhelpen.

Beter is natuurlijk als KPN het mogelijk zou maken om het subnet van de Experia Box aan te passen zoals dat op.de V10 (zonder a) het geval was.

 


Als ze op de zaak een ander subnet hadden gebruikt, dan had dat nog veel beter geweest. Je kan toch niet van al je medewerkers verwachten dat ze hun instellingen op de Experiabox aan gaan passen?


Als ze op de zaak een ander subnet hadden gebruikt, dan had dat nog veel beter geweest. Je kan toch niet van al je medewerkers verwachten dat ze hun instellingen op de Experiabox aan gaan passen?

Zelf hanteren wij de policy dat wij zakelijk subnetten in de range 10.0.0.0/8 gebruiken en voor gast netwerken en binnen site-2-site VPN tunnels een subnet in de range 172.16.0.0/12.

Dit omdat in het privédomein vrijwel altijd 192.168.x.x subnetten gebruikt worden.

Voor een bedrijf heeft het wijzigen van het subnet heel wat meer voeten in de aarde dan voor de gemiddelde particulier. Maar dan moet de provider (KPN in dit geval) wel die mogelijkheid bieden. Het getuigt mijns inziens van kortzichtigheid door hoor geen oplossing voor te bieden. Ik snap echt niet waarom KPN het subnet van de Experia Box niet gewoon aanpasbaar laat zijn.


Voor een bedrijf heeft het wijzigen van het subnet heel wat meer voeten in de aarde dan voor de gemiddelde particulier. 

Een bedrijf moet er überhaupt niet eens aan beginnen om 192.168.2.x te gebruiken.

Daarnaast is het toch ook voor heel veel particulieren allemaal niet eenvoudig om zo'n maar ff het subnet aan te passen. De meeste mensen hebben geen flauw idee wat dat is en hoe dat moet. Sommige andere mensen hebben al hun apparaten een vast ip gegeven. Dat moet dan ook allemaal overhoop gehaald worden. En ook zulk soort dingen als een draadloze printers en beveiligingscamera's moeten dan ook meestal weer opnieuw geïnstalleerd worden. 


 

IK BEN OP ZOEK NAAR EEN PERSOON DIE KPN INTERNET HEEFT VOOR EEN PROJECT DIE WILT WERKEN OM MIJ TE SCHRIJVEN NAAR HET VOLGENDE NUMMER +599……..]

Admin: gegevens verwijderd, in strijd met huisregels


Met zo weinig informatie over een project, en verwijzing naar een (kostbaar) telefoonnummer overzee naar Bonaire / Sint Eustatius en Saba, lijkt me nu niet echt uitnodigend om daar op te reageren.