In het kort:
Is het opzetten van een portforward naar een device toe dat op een netwerk zit met een KPN DataSIM mogelijk?
--
In de berging (lokatie A) staat een router met een dataSIM als internet bron. Hier staat een device in het netwerk welke vanuit mijn eigen netwerk (standaart internet aansluiten van KPN, Lokatie benaderbaar moet zijn.
Hiervoor is al gekeken naar het opzetten van een VPN tunnel met Open VPN en het instellen van een PortForward. Alle 2 willen niet lukken om een verbinding te maken vanuit lokatie B.
Het apparaat in netwerk A is een mobiele telefoon waar Octoprint op draait. Deze heeft een interface via 192.168.1.101:5000.
Voor de portforward staat de volgende regel actief:
Het interne IP adres is gereserveerd, en vanuit lokatie B benader ik het via een browser op "externIP:800”(andere portnummers zijn ook geprobeerd). Op het forum stonden al wat andere berichten die deels over het zefdle gingen, hier heb ik de volgende instelling voor neergezet:
Kan het dat dit niet mogelijk is met hoe de 4GLTE werkt, of doe ik iets helemaal verkeerd?
Excuus als het een domme vraag is, mijn netwerk kennis is ver van goed, en een hoop van de termen en waardes zijn mij niet eigen.