Skip to main content
Beantwoord

Ring Chime verbindt niet meer met wifi na wijzigen netwerknaam en wachtwoord

• June 4, 2026
  • 6 reacties
  • 55 keer bekeken

Ik ben oude topics tegen gekomen van 6 jaar geleden, maar die oplossingen niet geholpen.

Afgelopen week heb ik netwerknaam en ww veranderd. Sinddien heb ik de ringbeltoon wel kunnen aansluiten, maar de chime verbind niet met het netwerk. Heb al  vanalles geprobeerd.

Het ligt niet aan de chime, want deze kan wel verbinden met de hotspot. Wie weet een goedw oplossing?

Beste antwoord door Sanne van KPN

Gek dat dit alles sinds het wachtwoord veranderen gebeurt en bedankt voor het uitgebreide toelichten! 

Misschien heeft de Chime nu toch wat moeite met het wifibereik, daar waar de Chime zit. 
Wat als je de Wifi Manager doorloopt en ook metingen doet op de plek waar de Chime hangt?

Krijg je er dan verbetering in en lukt het de Chime dan ook om te verbinden met het wifi netwerk? 
Zo niet, zou je dan nog eens willen inloggen op je modem en dan naar de wifi beveiligingsinstellingen willen gaan?
Staat de WPA instelling daar op 2? Zo niet, pas deze dan naar 2 aan. Ik ben benieuwd of het verbinden daarna beter gaat en hoor het graag!

6 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Kdoes82 en welkom bij de KPN Community. Goed dat je hier een topic voor aanmaakt! 

Ik weet niet precies wat je allemaal al geprobeerd hebt, dus als ik dingen uitvraag die je al getest hebt laat het dan gerust weten. 

Heb je al eens Extra Wifi ingesteld en deze op 2,4 Ghz gezet? Ik ben benieuwd of de Chime daar wel mee wil verbinden. 
Zo niet, wat gebeurt er dan precies als de Chime verbinding probeert te maken? Krijg je een foutmelding te zien? 

Ik hoor het graag!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 6, 2026

Hi  ​@Sanne van KPN Ik heb eerst hard reset gedaan op de chime

Toen de extra wifi 2.4ghz, modem reset.

Toen de extra wifi punt eruit gehaald.

Heb toen via verachillende telefoons in huis hotspots gedaan. Daar pakt de chime wel, wil ik het overzetten naar de wifi, pakt het weer niet.

Heb zelfs de naam van de wifi en het wachtwoord weer veranderd (alleen letters en cijfers). Het pakt nog steeds niet.

Wanneer de chime op de hotspot verbind, doet ie dat heel snel. 

Zodra ik het op de wifi probeer, laadt het heel langzaam. Blijft dan heel lang op 95% hangen en zegt uiteindelijk dat het niet lukt.

Dit is wat het elke keer aangeeft wanneer het niet verbind.

En dit allemaal omdat ik in eerste instantie mijn wachtwoord vab de wifi had veranderd. Daarvoor deed de Chime het wel gewoon.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 7, 2026

Gek dat dit alles sinds het wachtwoord veranderen gebeurt en bedankt voor het uitgebreide toelichten! 

Misschien heeft de Chime nu toch wat moeite met het wifibereik, daar waar de Chime zit. 
Wat als je de Wifi Manager doorloopt en ook metingen doet op de plek waar de Chime hangt?

Krijg je er dan verbetering in en lukt het de Chime dan ook om te verbinden met het wifi netwerk? 
Zo niet, zou je dan nog eens willen inloggen op je modem en dan naar de wifi beveiligingsinstellingen willen gaan?
Staat de WPA instelling daar op 2? Zo niet, pas deze dan naar 2 aan. Ik ben benieuwd of het verbinden daarna beter gaat en hoor het graag!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 7, 2026

@Sanne van KPN 

Wpa staat op 2, dat had ik ook al gedaan.

Heb de chime zelfs in de meterkast gedaan bij de modem.

Heeft allemaal niet mogen baten.

Wat ik vooral raar vind is dat hij wel pakt op een hotspot, maar niet meer met de wifi thuis.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Check, hoe zit het dan met het uitzetten van IPv6 in je modem? Heb je dit ook al eens geprobeerd?

Op een wat ouder Reddit topic lees ik ook dat het kan helpen om alle apparaten los te koppelen/de verbinding met het internet te verbreken en daarna de Chime als eerste aan te sluiten.
Helpt dat misschien? Ik ben benieuwd!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 17, 2026

Ipv6 stond ook al uit.

En dat vab de reddit topic doet ook niks.

Alles eruit getrokken, modem herstart, telefoon herstart. Niks werkt. De frusratie is hoog nu, want nu horen we niet wanneer iemand aanbelt.

En dit alleen door het aanpassen van een wachtwoord.