Skip to main content
Antwoord

Ring deurbel lijkt na een paar uur op slaapstand te gaan

• July 5, 2025
  • 7 reacties
  • 47 keer bekeken

Goedemiddag allen,

Sinds een paar weken (vermoedelijk na een stroomuitval) is mijn Ring raar gaan doen. Hij lijkt in een "slaapstand" te gaan wanneer deze een paar uur niet is gebruikt. Wanneer er vervolgens op de bel wordt gedrukt na lange tijd doet hij niks. Op het internet kwam ik het volgende tegen:

Want de ring aan de stroom hangen hielp niet. Een nieuwe Ring ook niet. Terwijl we op het punt stonden hem te verkopen, heb ik toch maar even een chat gesprek met delta (de glasvezelleverancier) geopend.

Ze had de vraag nog nooit gehad maar begon met termen als CGNAT te strooien. Dat blijkbaar niet zo lekker gaat met beveiligingscamera’s en dus misschien ook niet met Ring deurbellen? Ze heeft voor ons dynamische ip adressen uit gezet en ons teruggezet naar een statisch ip adres
.

Ik heb de Experia Box V10. Hoe werkt het switchen van dynamische ip adressen naar een statisch ip adres? Is dat iets wat ik in de instellingen van mijn Experia Box moet wijzigen? En kan dat dan specifiek voor de deurbel?

Alvast dank!

Beste antwoord door bnh

Dit kan ​@Kiziltepe, in de onderstaande link staat beschreven hoe je dit het beste kan doen:
Experia Box V10: DHCP binding / Vast IP instellen | KPN Community

7 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 5, 2025

Dit kan ​@Kiziltepe, in de onderstaande link staat beschreven hoe je dit het beste kan doen:
Experia Box V10: DHCP binding / Vast IP instellen | KPN Community

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Hi ​@Kiziltepe, welkom bij ons op de community. 

Ik was eerst even in de war omdat ik Delta las, maar dat was maar een voorbeeld. 😉 Ik zie dan bnh je al op weg heeft geholpen, waarvoor dank. Is het hiermee gelukt? 

• July 8, 2025

KPN heeft geen CGNAT op vaste aansluitingen zo als Delta. Dus dan kan je dat ook niet uitzetten ofzo.

Wat ​@bnh naar linkt heeft niets met CGNAT te maken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 8, 2025

Hi!

Nadat ik een statische ip adres heb ingesteld voor mijn Ring lijkt hij weer normaal te functioneren!

Bedankt ​@bnh !

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • July 8, 2025

KPN heeft geen CGNAT op vaste aansluitingen zo als Delta. Dus dan kan je dat ook niet uitzetten ofzo.

Wat ​@bnh naar linkt heeft niets met CGNAT te maken.

Ik heb ook niks vermeld in mijn bericht over CGNAT toch ?

Hi!

Nadat ik een statische ip adres heb ingesteld voor mijn Ring lijkt hij weer normaal te functioneren!

Bedankt ​@bnh !

Fijn om te horen!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 8, 2025

Dat bericht over die CGNAT had ik ergens gevonden op het internet. Heb dat toen gekopieerd en geplakt in mijn bericht.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • July 10, 2025

Fijn om te lezen dat het gelukt is, dankjewel ​@bnh! 😎