Skip to main content
Vraag

Samsung tv met wifi verbinden lukt niet, hoe doe ik dit handmatig?

• 26 maart 2025
  • 4 reacties
  • 32 keer bekeken

Hi, ik wil graag mijn Samsung tv koppelen aan mijn wifi netwerk. Het netwerk doet het gewoon want mijn telefoon en laptop verbinden ermee. Maar mijn tv wilt niet koppelen aan de wifi en geeft een foutmelding waarin staat dat de automatische IP-instelling mislukt en dat ik het handmatig moet instellen. Ik heb hiervoor mijn a IP-adres, gateway en DNS-server nummer nodig. Waar kan ik dit vinden? 

4 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23454 reacties
  • 27 maart 2025

Hi ​@Maaike739, welkom bij onze community. 

Ik denk graag mee. Mag ik weten welke modem je hebt, en heb je deze ook even stroomloos gemaakt? Zou ik ook mogen weten welk model je tv is? En zou je ook kunnen testen of het wel werkt als je verbindt met de hotspot van je telefoon?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 31 maart 2025

Hi Alex, 

Bedankt voor je reactie! Ik heb de modem al uit en aan gezet. Het is een samsung 7 series tv en ik heb de KPN box 12b. Mijn tv doet het wel op de hotspot van mijn telefoon. 

PeterG
Superuser
  • 61270 reacties
  • 31 maart 2025

De Samsung werkt alleen op 2.4 Ghz wifi. Mogelijk dat het met de Box12 met 2,4/5 Ghz wat lastig is voor apparaten om de goede te 'pakken’.

Ook luistert het heel nauw met het WPA met cijfers letters (groot en klein) en tekens.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23454 reacties
  • 2 april 2025

@Maaike739, heb je ook geprobeerd om de televisie aan te sluiten via het 2,4GHz netwerk? Aansluitend op wat Peter zegt. 

Reageer