Skip to main content

 

Laatste advies van de supportdesk is om een harde reset van het V10 modem te doen.

Ik begrijp dat na een harde reset de port forwarders enz. weg zijn.

Maar geldt dat ook voor alle smart functies, zoals smart lampen, smart stekkers, broadlink en overige home instellingen ook weg zijn?

Of werken alle smart devices weer als ik het zelfde wachtwoord voor de router weer ingeef? Of moet er iets anders worden gedaan om alle instellingen weer terug te krijgen?

Ik wil geen risico lopen dat alle smart devices niet meer werken.

Thanks!

Hoi @PietKei, ik kan me voorstellen dat je zeker wilt weten wat je doen moet als je het modem reset. Goed dat je je vraag hier stelt!

Door het resetten van de Experia Box wordt het modem op de fabrieksinstellingen gezet. Dus zoals je al zegt, de instellingen die je zelf gedaan hebt zoals portforwards, die zullen daarna weg zijn omdat het niet standaard ingesteld staat in het modem. Wat Google Home en je smart devices betreft, voor zover ik weet wordt dit allemaal in Google Home bewaard. Een reset van het modem heeft daar geen invloed op dacht ik, maar je kunt nog even reactie van anderen afwachten. We hebben verschillende behulpzame gebruikers met veel kennis hier, mogelijk komt er nog iemand langs je topic die informatie of ervaring hiermee met je kan delen. 


Hallo @PietKei , als je eerder niets in je modem hoefde in te stellen voor de smartfuncties hoeft er nu ook niets aangepast te worden, mits je de wifinaam gelijk gehouden hebt, moet alles gewoon blijven werken.

CC: @Alexandra 

 


Hallo @PietKei , als je eerder niets in je modem hoefde in te stellen voor de smartfuncties hoeft er nu ook niets aangepast te worden, mits je de wifinaam gelijk gehouden hebt, moet alles gewoon blijven werken.

CC: @Alexandra 

 

Hallo @JanD,

Dank je!

Ik heb ook een access point en een KPN WiFi versterker. Begrijp ik goed dat ik alleen de oude SSID's moet opgeven van de router van zowel de 2.4 als 5GHZ? Wat betreft het accesspoint en versterker hoef ik daar niets aan te passen?


Hallo @PietKei even controleren of dezelfde SSID's er nog in staan als vóór de reset, als dat zo is hoef je verder dus niets te doen.

 


Ik heb ook een access point en een KPN WiFi versterker.

Welk model? Als je de SuperWiFi's of Experia WiFi's hebt, dan staat WiFi op de Experiabox v10 uit. Dat ding resetten zal dan ook zinloos zijn.

 


@Nick83 

Dank je!

Mijn devices:

Experiabox v10

Cisco accesspoint Linksys WAP 300N

KPN versterker Arcadyan

 


De WAP 300 N zend een andere WiFi naam uit dan de KPN versterker? 

KPN versterker Arcadyan

Dat zegt me niet zoveel. Welke heeft u? Deze?

Of deze?

Of deze?

 


@Nick83 

 

Dank je!

Ik heb de eerste waarop staat WIFI versterker.


@PietKei Prima, deze versterker schakelt de wifi op jouw Experia Box niet uit. Dat betekent dat je gerust de Experia Box kunt resetten.