Skip to main content

Sinds ik de nieuwste KPN TV+ heb aangesloten op mijn Sony Bluray-speler reageert deze speler  soms niet en soms met een afgrijslijke toon, maar soms ook gewoon. Het gedrag is niet voorspelbaar.

Waarom sluit u de KPN+ Box aan op de blu-ray speler? U kunt 'm toch gewoon op de TV aansluiten, @Rob-D?

Waarschijnlijk krijgt u die storing omdat deze manier van aansluiten niet de bedoeling is.


De TV+box behoort ook aangesloten te worden op een vrije HDMI-poort van uw tv-toestel.

En  de BlueRay-box behoort ook aangesloten te worden opeen andere vrije HDMI-poort van uw tv-toestel.

@Rob-D 


Deze wijze van aansluiten is destijds tot stand gekomen op advies van de KPN helpdesk omdat het geluid niet synchroon was te krijgen met het beeld. Ik heb de aansluiting nu weer omgezet en het geluid is nu wel synchroon, alleen kan ik mijn TV nu niet uitzetten. Ik wacht eerst dit af en dan ga ik voor het geluid de toslink weer proberen.


Deze wijze van aansluiten is destijds tot stand gekomen op advies van de KPN helpdesk omdat het geluid niet synchroon was te krijgen met het beeld. Ik heb de aansluiting nu weer omgezet en het geluid is nu wel synchroon, alleen kan ik mijn TV nu niet uitzetten. Ik wacht eerst dit af en dan ga ik voor het geluid de toslink weer proberen.

Als je geluid buiten je tv-toestel om wilt horen via een eigen geluidsinstallatie of soundbar kun je daar inderdaad heel goed de toslink-aansluiting op de TV+ voor gebruiken, denk er dan wel aan deze even aan te zetten binnen de TV+ @Rob-D ,staat standaard uit.

 


Inmiddels functioneert e.e.a. nu correct, KPN TV+ aangesloten op TV en geluid via toslink op de geluidsinstallatie. Het geluid loopt inmiddels aardig synchroon, kennelijk heeft KPN daar een oplossing voor gevonden.


Reageer