Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem, vanmorgen een appje gehad dat er een update was en sindsdien start de modem elke 5 minuten opnieuw op. Vanmorgen zowel de modem als de WiFi-versterkers gereset (alle stekkers eruit gehad en ook met een paperclip op de kleine knopjes gedrukt), maar het heeft niet geholpen. Bij de vorige update had ik hetzelfde probleem, ik heb dan toen wel op kunnen lossen, maar geen idee hoe…

 

Overigens zie ik sinds die vorige update ook mijn super WiFi punten niet meer in de app, terwijl ze het wel gewoon doen (anders zou ik geen internet hebben in de woonkamer). Maar dat is waarschijnlijk een ander onderwerp…

 

*admin: afgesplitst

Hallo @AnnA2662 

 

Heb je het resetknopje ook lang genoeg ingedrukt, dat moet 3 tot 5 seconden tot het powerlampje rood wordt.

Beste is om dan eerst alles af te koppelen van de LAN poorten en kijken of hij na de reset wel langer dan 5 minuten blijft werken zonder herstarts, daarna Super WiFi's 1 voor 1 resetten en aansluiten.

 

Om de KPN Box 12 te resetten naar de fabrieksinstellingen volg je de volgende stappen:

  • Pak een tandenstoker, paperclip of een ander puntig voorwerp.
  • Zoek het reset-gaatje aan de achterkant van het modem. Deze zit boven de aan/uit schakelaar.
  • Druk het reset-knopje 3-5 seconden in totdat het powerlampje rood begint te branden. Laat het knopje hierna direct los.
  • De KPN Box start nu opnieuw op. Dit kan 10-15 minuten duren.

 

 

Hoe reset ik een SuperWifi punt?

  1. Koppel het SuperWifi punt los van het modem als er een ethernetkabel is aangesloten
  2. Hou het resetknopje achterop (zie afb. hierboven) het apparaat ingedrukt tot het lampje meerdere keren rood knippert
  3. Na opstarten zal het lampje paars branden en staat de SuperWifi in de fabrieksinstelling

Ik heb hem zelfs veel langer ingedrukt, maar het rode lampje ging niet branden… Later wel, maar misschien dat de modem toen weer opnieuw op aan het starten was? Wanneer kan ik hem het beste resetten, als hij al aanstaat? Of juist meteen als ik de stekker erin doe? Ik zal het vanavond nog eens proberen. 


Misschien niet ver genoeg ingedrukt of hij was toen net weer spontaan aan het herstarten?

Je moet dat doen als hij al aanstaat.


Ik hoorde wel een klein klikje toen ik de resetknop indrukte, dus zou zeggen dat ik wel goed genoeg heb gedrukt. Maar het rode lampje gaat niet na 3-5 seconde branden… de derde keer ofzo wel na 15 sec, maar weet dus niet of dat door de resetknop kwam of dat ie gewoon weer opnieuw opstart. 


Probeer het gewoon nog een keer, als resetten op geen enkele manier lukt of hij daarna blijft herstarten zonder dat er verder iets is aangesloten dan zal hij vervangen moeten worden lijkt mij.


Het lijkt toch gelukt te zijn om hem te resetten, heb er een filmpje van een half uur van gemaakt en hij is niet opnieuw opgestart 🙂 Daarna de netwerkkabels er weer ingedaan. De app ziet nu ook mijn WiFi-punten weer (of in elk geval eentje, die andere moet ik denk ik nog even opnieuw installeren, nu even geen tijd voor). Ik moest ook weer opnieuw inloggen in de app, dat was eerder nooit zo, dus denk dat het toch nu pas echt gelukt is om de modem te resetten. Wat ik dan nu anders heb gedaan dan vorige keren is mij een raadsel, maar het is gelukt in elk geval. Bedankt, GeSp voor het meedenken!


Het is inderdaad gelukt, internet en tv blijven het gewoon doen, WiFi-extenders zijn allebei weer te zien in de app en ik kan ook eindelijk de lampjes daarvan weer uitzetten :-) 


Fijn dat het allemaal weer werkt @AnnA2662 

Â