Skip to main content

Hallo,

Wij krijgen per 3 september de sleutel van onze nieuwe woning. We hebben een paar vragen over de opstelling in de woonkamer:

 

Voor zover het mogelijk is dit uit te leggen op afstand en met niet meer kennis dan dit: waar kijken we hier naar? Welke kastjes en snoertjes zien we hier en waar gaan die naartoe, of komen ze vandaan?

Het liefst halen we deze opstelling hier 100% weg.

Het rechterkastje lijkt ons telefoon, al weten we niet waarom daar een snoer uitkomt. We hebben geen vaste lijn, dus die mag van ons gewoon weg.

Het linkerkastje zal iets van internet zijn? Kan dit naar de meterkast verplaatst worden? Zo ja, hoe gaat dit in zijn werk?

In de meterkast zagen we ook een witte doos hangen, waarop glasvezel staat. Sommige checks online geven aan dat de woning inderdaad glasvezel heeft, maar soms krijgen we die optie weer niet.

Hallo allemaal,

met jullie hulp heb ik zojuist maar alvast eea weggehaald. Het enige dat nu nog over is, is het grijze kastje linksonder. Ik zag niet zo gauw hoe ik dat los kreeg, maar ik ga er eigenlijk vanuit dat dit ook gewoon weg mag? Het lijkt een soort splitter of iets, weet iemand wat het voorstelt?


Het grijze kastje net onder de ISDN NT bedoel je. Ik denk dat dat de ISDN/DSL splitter is. Heeft ook absoluut geen functie meer.

Er staan wel wat teksten bij de aansluiting maar behalve links ‘phone’ kan ik het rechts niet erg goed lezen op je foto.


Het grijze kastje net onder de ISDN NT bedoel je. Ik denk dat dat de ISDN/DSL splitter is. Heeft ook absoluut geen functie meer.

Er staan wel wat teksten bij de aansluiting maar behalve links ‘phone’ kan ik het rechts niet erg goed lezen op je foto.

Klopt! Rechts staat zo uit m'n hoofd DSL boven, en ook nog ergens inline of iets dergelijks. We halen m gewoon weg! Dank je :)