Skip to main content

Beste,

 

Heb onlangs een heater van het merk Eurom omgeruild omdat de oude defect was gegaan binnen een jaar. Deze is met WiFi bestuurbaar wat erg handig is via de Eurom app. Ik heb deze toen vrij eenvoudig kunnen koppelen met het WiFi netwerk.

 

Nu krijg ik het met de nieuwe niet voor elkaar om te koppelen. Eurom geeft aan op 2.4ghz te werken. Dit kan je schijnbaar zodanig instellen op mijnmodem maar daar kan ik alleen 2,4 en de 5 tegelijk uitschakelen en niet apart zoals in de uitleg van kpn wordt gezegd. Resetten modem en dergelijke geven geen positief resultaat.

doe ik iets verkeerd? Is het nieuwe apparaat al defect? Deze komt wel bij WiFi netwerken naar voren op mijn telefoon dus zendt wel WiFi uit.

ik hoor graag van jullie.

 

mvg Dave v Bree

 

ik heb de box 12 modem zwart

Die 2,4 en/of 5ghz moet je bij "extra wifi" instellen, niet je hoofdwifi.

2 tabjes naar rechts dus. Enkel 2,4 inschakelen en je apparaat daarmee verbinden.

 


Klopt het dat je die Eurom met een app op jouw telefoon of tablet moet instellen?


Hallo Dennis,

 

dank voor je antwoord, maar ik heb geen idee hoe daar te komen. Ik heb een foto erbij gezet.

 


@ wjb

 

ja klopt inderdaad, het gekke is dat ik daar 2 apparaten van heb. 1 ervan gister omgeruild. En krijg die niet verbonden. En altijd met mijn iPhone gekoppeld, geen problemen mee tot nu toe.


Vaak is het zo dat de telefoon/tablet met exact dezelfde wifi verbonden moet zijn als je de wifi van zo'n apparaat gaat configureren met een app.

De telefoon moet dan tijdens het configureren dus ook met 2.4GHz wifi verbonden zijn als het te configureren apparaat alleen 2.4GHz wifi ondersteunt.

Het is dus vaak niet zo dat er een apart 2.4GHz wifi nodig is maar dat je moet zorgen dat jouw telefoon een verbinding met 2.4GHz maakt. Dit kan je forceren door de telefoon net buiten bereik van de 5GHz wifi te brengen.

Is het apparaat eenmaal geconfigureerd dan mag de telefoon gewoon weer met 5GHz wifi verbonden worden.


Heren het is gelukt 👍🏻
 

ik heb in mijnmodem de optie gevonden extra wifi (zat verstopt achter een tab)🫣 en een 2.4 ghz aangemaakt en heb hem gelijk kunnen koppelen. Wel bijzonder dat het voorheen gewoon in 1 keer lukte zonder dit maar het werkt👍🏻Bedankt en een Fijne avond 

groetjes Dave


Hi @Dave T-5R, welkom hier. 

Wat fijn om te lezen dat het nu is gelukt met de hulp van de andere leden, waarvoor dank. 🙂 Je weet ons hier te vinden mocht het nodig zijn.