Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem. Vaste IP adressen lijkt geen optie in de KPN modem (Experia box). Iemand nog een briljant idee? Ik ben het 3x per week resetten van de wifi punten en smart devices (tv en soundsystem) aardig beu.

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

 

Welkom op het forum @John_Z! Ik lees in het originele topic dat met een paar keer opnieuw instellen alles wel stabiel is blijven draaien. Mocht dat voor jou niet werken laat dan hier weten welke apparatuur je precies hebt. We hebben met sommige combinaties de mogelijkheid tot Extra Wifi. Dat is een soort gastnetwerk. Die kan je instellen op alleen 2,4Ghz of 5,0Ghz. Misschien dat dit meer stabiliteit biedt. Probeer dus wel eerst nog een keer het opnieuw instellen zoals in de aangegeven link. 


Hi Bram, ik heb het nogmaals gereset maar wederom krijg ik met de Sonos geen verbinding. Ik denk ook dat smart devices beter draaien op een 2,4ghz verbinding. Kan je me helpen met de extra wifi aub?


Welke Experiabox heeft u? En heeft u WiFi versterkers van KPN? 


Ik heb een Experia Box v10A en 2 super wifi punten


Toeval, maar bij mij hetzelfde met de v10a.

Wifi ssid is er nog wel, maar er mee verbinden lukt niet meer. Bij mij was dit vandaag 12-4 om 18:45 raak. In zo'n geval moet ik het modem herstarten en dan werkt het weer een tijdje. Vroeger geen problemen mee. Misschien komt het door recente firmware?


Tja... Extra WiFi waar @Bram_ het over heeft is helaas nog niet beschikbaar voor de v10a.


Wellicht zelf accespoints aanschaffen? Ik heb ze van unifi ubiquiti. Op elke verdieping één, werkt top, zowel 2.4 en 5 ghz. Heb alleen wel een V10, geen V10a