Skip to main content

Hallo allemaal, Ik ben nieuw op dit forum en hoop dat jullie mij kunnen helpen. Heb zelf namelijk nagenoeg geen verstand van technische dingen. Ik ben KPN klant en heb een V10A Experia box in de meterkast hangen. Ik heb nu een playstation aangesloten op wifi en smart tv is ook via wifi aangesloten. Ik heb daar twee vragen over.

 

  1. Mijn zoontje ‘klaagt’ (met name als hij wordt ‘gekilled’) over lag’s op Fortnite. Ik hoor dat om me heen dat bedraad internet op Playstation beter is. Op het forum en de KPN site lees ik over de Netgear GS105e. Is dit de enige/beste switch of zijn er inmiddels betere? Zie namelijk dat de releasedatum al een tijdje terug is.
  2. We krijgen binnenkort een nieuwe tv. Mijn zoontje wil nog wel eens youtubefilmpjes via de tv afspelen. Is bekabeld internet op de tv echt sneller/beter dan wifi of zit daar nagenoeg geen verschil in?

Ik hoop van jullie te horen.

 

Erik

Hallo @Erik19706 , bekabeld werken is altijd de meest stabiele, snelste en veiligste oplossing.

De genoemde switch ondersteunt igmp snooping en is noodzakelijk als je de tv decoder van kpn er op aan wilt sluiten.

De switch is een managed switch die geupdated kan worden en dus totaal niet achterhaald.

Te koop in de kpn webshop.

 


Hoi Jan, bedankt! Ik sluit dan toch maar de tv bekabeld aan. Je zegt dat de switch geupdate kan worden. Gaat dat automatisch als je deze aan de Experiabox koppelt of moet dat via de laptop/computer?


Hallo @Erik19706 , je kunt dat via Netgear updaten, onderstaand de link:

https://www.netgear.com/support/download/

als het een V2 is, anders:

https://www.netgear.com/support/download/


Hoi Jan, hartelijk dank! Ik heb eea vanochtend via de KPN site gekocht, is de bovenste. Ik zal de link bewaren en de switch aan de laptop hangen. Nogmaals dank!

 

Groet,

Erik


Wow dat updaten van de firmware klinkt als abracadabra….ik zal binnenkort de KPN klantenservice wel bellen. Hoop dat zij me willen helpen :-)


Hallo @Erik19706 , dat is helemaal niet moeilijk.

Als je inlogt op de Netgear-site downloadt je de betreffende nieuwe firmware.

Dan log je in op de Netgear switch, ga naar de rubriek updaten firmware, dan moet je het bestand kiezen dat op je computer opgeslagen staat om te updaten en dat installeer je.

 

 


Dus

  • De switch aansluiten > kabel van Esperia box er in, kpn tv box er op aansluiten en ps4 (meer heb ik niet).
  • Firmware 1.02.02 en 1.02.04  downloaden.
  • Via verkenner naar de switch en via rubriek  ‘updaten’ de firmware kiexen. (Begrijp ik het goed dat als beiden niet op de switch staan, ik eerst 1.02.02 moet installeren en daarna de 04?)
  • Ik zie overigens alleen maar een ‘ hex’ bestand en een  Chrome html bestand als ik de firmware download. Enig idee wat er mis gaat? En, ik lees ook iets over een cd die ik moet invoeren. Is dat niet nodig dan?

Sorry, ik ben een echte ‘ noob’ zoals mijn zoon zegt….:-)


Hallo @Erik19706 , je kunt meteen de nieuwste firmware downloaden.

Als je zoon denkt dat hij het beter kan laat je het hem toch doen.

Het firmwarebestand zoek ik nog voor je na, heb je versie 2 van dexswitch?

 


Hallo @Erik19706 , de firmwareupdate is een .zip bestand dat je eerst uit moet pakken, als het goed is zie je dan een .bin bestand dat je kunt installeren.

Succes


Hoi Jan, bedankt! Ik heb um van de KPN, weet niet welke versie. Dat ga ik morgen of over morgen zien.  Mijn zoon haha, is negen en noob word vaak gebruik bij Fortnite hoor ik van hem :-)


Hallo @Erik19706  dan zul je wel versie V2 hebben en kun je het bin bestand installeren voor die versie.

Succes.

 


@Erik19706 Wat leuk dat je hier bent, welkom! Ik zie dat JanD je al een heel eind op weg heeft geholpen. Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, geef dan gerust een gil. 
Een ding weten we nu trouwens zeker, je zoon kan in ieder geval tegen zijn verlies en is een doorzetter! :joy:


Goedenavond, ik heb net de switch ingezet. De tv doet het, internetkabel in aangesloten op de switch. Ik heb ook een ethernetkabel vanaf de switch naar de ps4 geplugd. Ik heb de firmware op mijn harde schijf staan. Maar….hoe log ik in op de switch? Als ik via de verkenner in mijn netwerk kijk zie ik bij netwerkinfrasstructuur alleen ‘WIFI-AP-….. staan.

 

@ Lisa, bedankt voor je reactie! 


Hoi, ik heb de ProSafePlus configuration utility gedownload. Als ik dan mijn switch selecteer en op apply klik, komt er een popup te voorschijn met ‘password’ . Kan iemand mij vertellen waar ik die vandaan haal? Moet ik me registreren op de Netgear site of moet ik mijn switch registreren? Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

 

Groet,

Erik


Ik ben al even aan het puzzelen……

In de utility kan ik mijn switch selecteren, heb um ook al een naam gegeven. Hij komt in het grijs tevoorschijn. als ik um aanklik wordt de regel oranje en kan ik op apply klikken. Maar als ik dat doe gebeurt er niets, hoe vaak ik ook druk. Heeft iemand een idee wat er mis gaat? De switch heeft firmware 1.6.0.4

 

Iemand een idee??


Hoi Erik,

Als het goed is, is de password van de netgear 105e v2 standaard: password

Ik zou me niet druk  maken om de firmware versie, jij hebt 1.6.0.4, laatste nieuwe is 1.6.0.6

suucces!


Hoi Adriaan,

Hartelijk dank! Ik heb net al zitten zweten haha...eindelijk gelukt. Firmware staat nu op 1.6.06. Ik heb aan de rest niets gedaan. Hoeft alleen maar als verdeler gebruikt te worden. Nogmaals dank!


Hoi Adriaan,

Hartelijk dank! Ik heb net al zitten zweten haha...eindelijk gelukt. Firmware staat nu op 1.6.06. Ik heb aan de rest niets gedaan. Hoeft alleen maar als verdeler gebruikt te worden. Nogmaals dank!

Graag gedaan! 


Reageer