Skip to main content

Klacht smartlife 

Ik heb zins november 2018 smarlife nu stopt kpn en kan nu alles weggooien!

Schandalig  op zijn minst moet kpn iets iets voor compiceren  

Heb 1mnd te lang in bezit

John van Oers 

Hier:

https://www.kpn.com/smartlife/smartlife-stopt.htm
 

staat dat KPN een partner heeft die hiermee verder gaat, wellicht is dat een oplossing?


De kosten liggen bij de nieuwe aanbieder op 8.50 per maand. Is dit een optie?

https://webshop.mijncomfortservice.nl/content/kpn

Verder met Trigion

Ben je op zoek naar een alternatief voor je SmartLife producten? Stap dan zonder extra kosten over naar onze partner Trigion. Dat is een vergelijkbare dienst waarmee u de dienst kunt doorzetten en zelfs uitbreiden. Met het Trigion platform kun je de meeste KPN SmartLife apparaten gewoon blijven gebruiken.


@locoMotive1951 Ik begrijp je teleurstelling en ik begrijp dat je graag duidelijkheid wil hebben. Ik zou je ook willen wijzen op deze pagina. Daar staat alle informatie, regelingen en alternatieven op een rij. Mocht je daar vragen over hebben dan beantwoord ik die graag.


Gaat mij om apparaat inleveren 

In bezit november 218 een maand teveel??

Ik wil niet verder met vervanger voor 8.50 euro 

Er zijn zoveel alternatieve zonder abonnement 


Het is inderdaad schandalig, echt KPN onwaardig.

Ik ben vanaf het begin af aan al klant van SmartLife en dan krijg je dit… 

Kan geen geld terug krijgen omdat het te oud is, dus ik moet het maar met Trigion uitzoeken. 

 

Fijne service van KPN zeg, ik zit met al mijn abonnementen bij KPN voor de goede service, maar dit gaan we zsm dus ook maar aanpassen, misschien kan ik ook wel bij Trigion terecht voor mijn TV-pakket en 2 mobiele abo’s. 


Trigion is geen aanbieder van tv en internet of telefonie. Wat betaalde u bij KPN voor smart LIFE?


Joh dat begrijp ik ook wel, het was sarcastisch. Wij betalen nu 15eu en we gaan daar 8eu betalen, idd goedkoper. T-mobile is ook 30eu voor internet en tv, ipv 57 bij KPN. Mijn punt is dat KPN goede service levert en ik daar veel waarde aan hecht, blijkbaar is dat de laatste tijd ook geen garantie meer van KPN. Dus kan ik net zo goed met alles overstappen. 

 


Idd, compenseren.

Starterspakket, rookmelder, sleutelhanger, bewegingsensor, sensors bij de deuren, wat kan ik hier nog mee?

Alles mooi onder 1 dak.

Gaat nu anders worden.

Camera hue-verlichting kan ook rechtstreeks met d link en Philips.

Maar zit echt veel centjes in dit verhaal en zomaar nokken is toch raar!!!

Mss kleine compensatie met superwifi of zo is toch wel het minste wat ze kunnen doen!

Heb idd ook totaal-abonnement, en is dit dus helemaal niet prettig.

Voelde het wel aankomen.

Steeds slechter bereikbaar, oa het forum wat stopte, toen de kosten per maand naar beneden.

Het was wachten tot ze de stekker er uit zouden trekken.

En zie daar!!!


Lijkt me dat die apparatuur gewoon blijft werken toch?


Lijkt me dat die apparatuur gewoon blijft werken toch?

Zeker niet bij kpn smartlife.


Lijkt me dat die apparatuur gewoon blijft werken toch?

Zeker niet bij kpn smartlife.

Waarom niet?


Lijkt me dat die apparatuur gewoon blijft werken toch?

Zeker niet bij kpn smartlife.

Waarom niet?

Omdat ze de stekker uit hun verhaal trekken. 


Maar ... een brandmelder doet het toch zonder connectie met  KPN ook wel? Of gaat die brandmelder eerst verbinding maken met KPN als die brand detecteert? 😳


Maar ... een brandmelder doet het toch zonder connectie met  KPN ook wel? Of gaat die brandmelder eerst verbinding maken met KPN als die brand detecteert? 😳

Nou die brandmelder maakt lawaai als het alarm is ingeschakeld, net als de hue lampen rood gaan knipperen als het alarm afgaat.

Dat verhaal kun je allemaal mooi vergeten!!!


En dat loopt allemaal via KPN online? Als internet eruit ligt omdat een graafmachine ergens verderop in de straat de kabel kapot gemaakt heeft, dan werkt het ook niet meer? Dat is toch flut? Dat wil je toch niet? Hoe kan je zo'n soort brandmelder kopen?


Het gaat ook niet zo zeer om de brandmelder bij mij maar om de inbraak beveiliging.  De rest erbij gekocht omdat het handig is/was om alles onder een dak te hebben. 


Bij mij precies hetzelfde verhaal Julesvl!!

Ze doen zich er wel heel makkelijk vanaf!!!


@Warner Krol  

Als alles ineens niet meer werkt is dat heel vervelend en kostbaar. Maar schijnbaar als u gecompenseerd wordt met een superwifi set is alles weer oke begrijp ik uit een eerder bericht in deze topic? Voor mij komt dit over als een superwifi set proberen te scoren.

Domotica producten werk prima zonder koppeling met KPN. Verdiep daar eens in.


Nou, een tegemoetkoming in deze is helemaal niet zo raar, daarbij kost het de kpn niet de bedragen die jij en ik er voor betalen.

Hele leven bij kpn en bevalt verder goed hoor en heb er ook alles.

Een keer een "cadeautje" voor vaste klanten is toch niet zo raar.

Ik vind dit gewoon niet fijn, net 5 jaar op gang met smartlife.


Tja... je kunt het verwachten. Als bedrijven iets gaan doen wat niet tot hun core business behoort, dan kunnen ze dat altijd weer droppen als het niet bevalt.


Ik ben 5 jaar gebruiker van KPN Smartlife en kan na januari minstens een deel van de aangesloten apparatuur niet meer bereiken.

Het voordeel van KPN Smartlife was niet alleen het alarm deel, dat kan nl. redelijk maar niet helemaal over nar Trigion. (Bijv. van de KPN rookmelder kan (nog) niet de sirene en ook de sleutelhanger niet gebruikt worden).

Met KPN Smartlife kon je verschillende merken combineren en ook via automatisering/scene waren uitgebreide schakelvoorwaarden mogelijk. Met andere zoals HUE kunnen die echt niet. 

Jammer is dat KPN niet iets geregeld heeft Duitse Telekom, want Smartlife is een vertaalde versie van Magenta Smarthome van Duitse Telekom. Magenta Smarthome kun je helaas niet activeren in Nederland want je moet daar een Duits adres voor hebben.

KPN zegt nu binnen 3 maanden het contract met hun klanten op (mag volgens hun  voorwaarden) maar vriendelijk is het niet.

Hoe dan ook KPN laat haar klanten voor een groot echt in de kou staan.

Groeten,

Arend


Eens Arend.

Niks aan toe te voegen.


En hoe zit het met de d-link camera's 2330L?


Ik weet nu dat de d-link camera's niet gaan werken zoals ze in de smartlife app werkten.

Ik heb er 5, daar ben ik mooi klaar mee.

Bedankt KPN!!!!


Ik gebruik nu trigion. Wat een vervelende app. De helft van de producten kan ik met die comfortability app niet besturen. Een heel simpel iets als een lamp aansturen voor zons op of ondergang is niet mogelijk. Kan alleen op vaste tijden. Nu moet ik constant de tijd veranderen ivm eerder licht en doker worden. Ook moet je een aparte sirene aanschaffen voor het alarm. De rookmelder kan hier niet voor dienen. Ik werk nu weer met verschillende apps... Ik ga hier zeker weer weg en een systeem via Homey of iets dergelijks instellen. Mijn advies.... ga niet over naar trigion.