Skip to main content

Klacht smartlife 

Ik heb zins november 2018 smarlife nu stopt kpn en kan nu alles weggooien!

Schandalig  op zijn minst moet kpn iets iets voor compiceren  

Heb 1mnd te lang in bezit

John van Oers 

Ik zit ook al bij trigion.

En idd, ze moeten nog wel het nodige werk verzetten maar heb wel contact gehad met ze en dat verloopt goed.

Ook zijn ze bezig om van alles te koppelen.

Oa hue verlichting en ook de bridge.

Maar de app zit nog lang niet zo goed in elkaar als de smartlife app.

Ook thuis/van huis was idd in de smartlife app.

Nog een boel te doen.

Geef ze een kans.

KPN heeft ons vreselijk in de steek gelaten!!!


Maar ... een brandmelder doet het toch zonder connectie met  KPN ook wel? Of gaat die brandmelder eerst verbinding maken met KPN als die brand detecteert? 😳

Nou die brandmelder maakt lawaai als het alarm is ingeschakeld, net als de hue lampen rood gaan knipperen als het alarm afgaat.

Dat verhaal kun je allemaal mooi vergeten!!!

Beetje onzin hier boven staat  lampen zijn Philips hue Logitech en Sonos en d-link zijn merken die KPN had voor smart life KPN koppelde diensten aan elkaar zo dat is alles werkt  afzonderlijk werkt alles nog wel  heb zelf vis Google assistent en Google home  ze knopen de diensten alleen al elkaar 


Ik vind het ook waardeloos dat KPN ermee stopt.

Dure appratuur aangeschaft,meestal tevreden geweest.En nu stoppen ze ermee,en weg alles.

Nu spullen gehad van Trigon maar dat werkt allemaal niet !!

Jammer hoor dat het zomaar kan,en je niet met goeie compensatie komt!!!


Van de week Trigion weer opgezegd omdat het gewoon een waardeloos bedrijf is. Heb het even opgezocht alle apparatuur van Smartlife a 682E gaat de prullenbak in, toch 4 jaar gebruik van gemaakt. 


Ik heb ook Trigion geprobeerd, en dat is ook iets wat volgens mij in een startfase zit. Koppelingen en integraties werken niet lekker. Als je een camera wil toevoegen crasht de app. Ik ga nu maar een Athom Homey proberen, ik denk dat dit de enige ‘echte’ goede oplossing is om alles goed samen te laten werken. Ook ik had Smartflife vanaf het begin, zelfs in de testtijd. Het platform is van Qivicon. Had KPN nou iets gedaan zodat we op dat platform verder konden, dan was er niets aan de hand geweest. Ik weet nog vanuit het begin dat als je op qivicon.de kon inloggen dat je nog veel meer apparatuur zag staan wat je kon koppellen, helaas hebben ze dat dichtgezet destijds. Mijn voorkeur zou zijn dat dit allemaal open gezet zou worden zodat je de KPN ‘schil’ niet hoeft te gebruiken. Ben er bang voor dat dit toch niet gaat gebeuren. Dus dan maar een onafhankelijk systeem waar in ieder geval de Bitron spullen op zullen werken. Hopelijk wordt ik blij van een Athom Homey.


Hi Werner, 

 

Ik heb nu alles draaiende met de Homey kost je een duit maar werkt wel weer. 

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel was wel ff puzzelen om alles werkende te krijgen.

 

Mvg


Gisteren de Homey binnen, je kan er een bak aan apparaten aanhangen heb ik al gemerkt. Zit nog wel even met de camera’s en sensoren te rommelen. Ik hoorde ook dat ze daar mee bezig zijn om alles van Bitron te implementeren. Volgens mij gaan we hier wel verder komen


De kosten liggen bij de nieuwe aanbieder op 8.50 per maand. Is dit een optie?

https://webshop.mijncomfortservice.nl/content/kpn

Verder met Trigion

Ben je op zoek naar een alternatief voor je SmartLife producten? Stap dan zonder extra kosten over naar onze partner Trigion. Dat is een vergelijkbare dienst waarmee u de dienst kunt doorzetten en zelfs uitbreiden. Met het Trigion platform kun je de meeste KPN SmartLife apparaten gewoon blijven gebruiken.

Ben overgestapt naar comfortability. Dit bedrijf en systeem loopt ver achter op wat kpn had. De 8,50 is het niet waard. Zit er 1 jaar aan vast om het te proberen. Maar ga na 1 jaar bijna zeker overstappen naar fibaro Home center 3. Daar kan je alles mee koppelen en zelf je systeem maken.