Skip to main content

Goede dag allen, ik heb zelf ook een vaag probleem met het wifi signaal op het 2.4Ghz.daar haal ik maar max 3Mbit/s en overschakelen naar de5Ghz haal ik met gemak 115 Mbit/s en bekabeld 120Mbit/s. in het verleden haalde ik met de 2.4Ghz ook mooie snelheden maar door een vage reden haal ik dat niet meer. zelf wil ik in ons huishouden diverse apparaten op de 2.4 band houden dan word de 5 Ghz denk ik niet overbelast door het gebruik van veel tablets/mobieltjes/laptop's/wifi deurbel/smarttv's/enz.

ook al even kontakt gehad met Kpn sevice maar die wisten het ook niet dus hebben ze maar een nieuwe V10 ,modem toegestuurd.nu na div metingen blijkt er niets veranderd te zijn met de nieuwe modem helaas

is dit te verhelpen met andere instellingen in de modem?(kanalen zijn ook al gewisseld).

Groeten Dennis

*admin: topic afgesplitst

Hallo @kawazzr1100 , voor een optimale en snelle verbinding kun je het beste zo veel mogelijk de 5.0-band gebruiken, want die werkt storingsvrij en kent geen overlap met andere kanalen.

Gebruik de 2,4-band alleen bij apparaten die je niet bij de 5.0-band onder kunt brengen.

Bij de V10 is het gelukkig mogelijk de 2.4- en de 5.0-band een andere naam te geven zodat je met het aanmelden goed onderscheid kunt maken tussen de 2 banden.

Je kunt bij de 2.4-band de kanalen het beste op AUTO zetten en en bij snelheid de 450Mbit/s kunnen aanvinken voor een hogere snelheid.

Succes.

Â