Skip to main content

Exact het zelfde probleem treed bij mij op, nog geen oplossing gevonden, lijkt me toch dat de KPN actie dient te ondernemen. De LAN kabel vanaf de omvormer geeft signaal aan de router, dus er is wel verbinding.

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

Zit er tussen de omvormer en de router nog andere apparatuur, zoals een switch oid?


Ik heb alle instelling van IP, mask en gateway handmatig ingesteld, daarmee ging de controle code naar 11100000, echter hierbij kreeg ik telkens nog een ping-foutmelding. 

KPN gaf mij aan dat het dan aan de Solar moest liggen. Op verzoek toch een andere Box12 toegestuurd gekregen.

 

Inmiddels heb ik een andere router Box12, heb ik de instelling in de Solar weer terug gezet naar DHCP aan en werkt het weer. Wat de oorzaak of oplossing geweest is weet ik niet, maar gelukkig kan dit hoofdstuk afgesloten worden.


Goedemiddag @jjspeed en welkom hier op ons forum!

Goed om te lezen dat jouw probleem met een nieuwe Box 12 weer is verholpen, en fijn ook dat je dit hier deelt :)

Naar de oorzaak kan ik ook alleen maar gissen maar ben blij dat alles inmiddels weer gewoon functioneert.