Skip to main content

al mijn  apparaten werken perfect met het nieuwe kpn 12 modem behalve mijn verbinding met de Solaredge omvormer voor mijn zonnepanelen, ik kan geen of zeer moeizaam verbinding maken en als ik dan verbinding heb duurt dat in het gunstigste geval 3 dagen maar meestal maar enkele uren en dan stopt de verbinding weer om een paar uur later weer spontaan de verbinding weer te herstellen zonder dat ik daar een poging voor gedaan heb, maar vaak valt de verbinding ook weer weg na enkele uren, om radeloos van te worden. Wie kan mij helpen?

Waarschijnlijk is bandsteering hier het probleem.  De omvormer kan niet omgaan met de 2.4ghz en de 5ghz band.  Er is in de box 12 een extra netwerk waar je de banden wel kan splitsen.  Gebruik de 2.4ghz band dan voor de omvormer.  Ik neem aan dat je het over wifi hebt.


Dank voor de info, ik moet dus in het 12 modem een gastaccount aanmaken?


Nee geen gastaccount.  Er is een extra wifi netwerk. Het heet ook extra wifinetwerk.  Standaard staat dit uit!


Kan ik ook een extra 2,4 ghz modem aansluiten op het Kpn modem, ik wil liever niet rommelen in het bestaande modem softwarematig. Ik ben niet zo handig hiermee. Wat ik bedoel is dus mijn kpn 12 modem helemaal op 5ghz laten staan omdat mijn tv dat vraagt en dan een 2,4 ghz extra modem puur voor mijn zonnepanelen soldateske ?


Prima plan. Geef em dan ook een andere naam om verwarring te voorkomen. 


Ik ga deze week een 2,4 ghz modem aanschaffen en gebruik dat alleen voor de solaredge. Heel veel dank voor je uitleg en hulp


Mijn solaredge had ook een software update nodig. Van de monteur begrepen dat solaredge sowieso het extra WiFi netwerk van de kpnbox12 nodig heeft, Het systeem is uit 2020 en heeft tot 4 april op de experiabox router gezeten. Kennelijk doet solaredge niet aan meldingen voor updates.