Skip to main content

Dank jullie want t werkt goed. 

Nu volgend probleem. Sonos krijg ik niet werkend. Niks aan gedaan en van ziggo naar kpn en ineens werkt t geluid niet meer. Alleen op de tv speakers. Beetje zonde hé! 

 

Weet er iemand een  oplossing? 

En ook koptelefoon mocht ik niet meer aansluiten want dan is t geluid ook weg. Ik heb dat hard nodig door een herseninfarct, dus kan niet zonder koptelefoon. 

 

Dank jullie alvast. 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Goedemorgen

Ik heb de Sonos werkend op de Samsung tv en kpn kast eraan. Alleen krijg ik constant de melding dat de afstandsbediening niet werk omdat ik een extern apparaat eraan hebt hangen. Maar volumeknop werkt wel gewoon haha. Nu die melding op die Samsung tv uit krijgen. En dan m'n koptelefoon nog goed werking te krijgen. 


@Kittekop

Hoe was je koptelefoon aangesloten in de Ziggo tijd?

Er zit geen koptelefoon aansluiting op een Samsung. En ook geen analoge uitgang op de Arris 5202 ontvanger.

Je hebt dan  2 opties:

Of je koopt een BlueTooth koptelefoon en verbindt deze met de Samsung (bevalt mij prima). Samsung ondersteunt BT luidsprekers.

Of je schaft een adapter aan voor Digitaal optisch → naar analoog uit. Voor een koptelefoon met een zender met een mini jack plugje. Op deze adapter zit een (niet regelbare) koptelefoon aansluiting. Het optische (Toslink) kabeltje zit er al bij. Die kan je dan in de Toslink van de TV of de Toslink van de ontvanger steken. Dat laatste lijkt mij het handigst. Dan kun je met de koptelefoon ook radio luisteren met tv uit. (dat kan niet met de BT koptelefoon oplossing van hierboven)

 

Alleen krijg ik constant de melding dat de afstandsbediening niet werk omdat ik een extern apparaat eraan hebt hangen. Maar volumeknop werkt wel gewoon haha. Nu die melding op die Samsung tv uit krijgen.

Met de afstandsbediening van de Samsung tv zelf zal je die melding links- of rechtsom wel weg moeten krijgen.


Hoi @Kittekop .  Heb je het kunnen oplossen met behulp van de tips van PeterG?