Skip to main content

Hallo,

Ik had mijn wachtwoord (admin) gewijzigd maar kon daarna ineens mijn wifi netwerk niet meer vinden.
NA wat pogingen leek dit te zitten in het WLAN deel want toen ik SSID op enable heb gezet (geel/ON) was dit weer zichtbaar in de lijst op de telefoon en kon ik verbinding maken.

Hie ik die op disable heb gekregen is mij onbekend dus mijn vraag is of dit inderdaad op enable moet staan. Ik ga er wel vanuit want met de andere variant wordt de wifi verbinding van de telefoon ook verbroken.
Verder zie ik in de overview 2 quest ssid's staan maar die verschijnen nooit in de wifi lijst met zoeken, klopt dit?

Dank u :)

 

 

 

SSID op enable

deze moet aan staan anders kunnen je apparaten je wifi naam niet zien

dus gewoon aan laten is prima

een goed wachtwoord instellen en eventueel een gasten wifi met apart wifi naam (ssid) en wachtwoord voor de gasten


SSID is de naam van je wifi, als je die op disable zet dan wordt er geen wifi naam uitgezonden. Sommige apparaten kunnen hier prima mee overweg als u ze goed instelde. Maar meestal leverd het problemen op. Dus ik raad u aan SSID op enable te laten staan. 

 

Om de guest wifi te kunnen zien op uw apparatenmoet u deze aan zetten en instellen. Dan zal u deze ook zien in uw wifi lijst. Geef deze guestwifi wel een goede naam en wachtwoord.


Bedankt, het is me helemaal duidelijk.

 

Gr