Skip to main content

Ook bij mij zelfde probleem met terug kijken en krijg deze melding. Heb een redelijk simpele opzet in huis, misschien kunnen jullie helpen het op te lossen?

Modem --> deco M5 --> TP-Link switch (TL-SG105S).

Vanuit de switch gaat een kabel naar extra deco en vanuit daar naar TV-ontvanger (Arris).

Heeft inderdaad altijd gewerkt en sinds enkele weken niet meer. Alles is up to date en heb de eerder genoemde oplossing geprobeerd. Rechtstreeks aansluiten op modem werkt, maar dan is de deco in de woonkamer niet "op volle snelheid" aangezien hij dan connect via WiFi. 

Iemand al tot een fix gekomen? Wat is de status bij KPN @Bram_ 

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

@RemcoSch het begin gaat al niet goed. Op het modem sluit je de switch aan en je gaat verder werken vanuit de switch.  Daarbij moet de switch Igmp snooping ondersteunen en dat doet deze vrijwel zeker niet. Ik zou deze nemen. Tp link heeft weleens problemen met igmp snooping. Overigens is het onverstandig om de tv ontvanger via de deco's ts laten lopen.  Waarschijnlijk ondersteunen die ook geen igmp snooping. 


@Joep1965 ja dat is logisch, maar de switch zou dan niet nodig zijn, zitten immers meerdere uitgangen op het modem.

Mijn doel is dat de Deco's mijn netwerk vormen. Daar zit alles in, dus de Chromecast, de apparaten, laptops etc. Dus alle aansluitingen in huis moeten binnen deco netwerk vallen. Dan kan het met elkaar communiceren. Echter heeft de deco maar 1 extra aansluiting, dus dat gaat niet. Vandaar dat de switch er achter hangt en daar de andere deco's op aangesloten zijn. Tot zover de basic setting…

Betreft de foutmelding heeft het altijd gewerkt tot afgelopen maand. Aan de opstelling / functies heeft het dus niet gelegen... Hoop dat er binnenkort meer duidelijkheid komt over de update.

(Voor nood nu de Arris rechtstreeks op modem aangesloten. Betekent wel dat 1 Deco niet meer bedraad is helaas...)


Welke update bedoel je? Dat het gewerkt heeft is puur geluk. Het advies is altijd de ontvanger direct op het modem en niet via wifi


Ik begreep uit de volgende post dat er een update is geweest waardoor meer mensen issues hebben met interactieve tv. Ze krijgen allemaal dezelfde melding als ik:

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/foutmelding-stb-zap-03-3-hal-layer-bij-terugkijken-598667?tid=598667&postid=1874695#post1874695


Die update geldt alleen voor de box 12 en de kpn superwifi's.  Dat gaat jou niet helpen. 


Ik heb de Box 12 al 3 jaar en mijn opzet werkte altijd tot 1,5 maand terug ongeveer. Dus grote kans dat die update ook impact heeft gehad bij mij. We gaan het zien...