Sinds een week of 2-3 hebben wij thuis meerdere problemen met interactieve TV, wifi, internet in zijn algemeenheid, streamen via Google Chromecast en Netflix (via interactieveTV-app). Het lijkt erop dat deze problemen begonnen zijn, na de laatste update van de interactieve TV (nieuwe menu e.d.).
Hieronder een lijst van problemen:
- TV beeld hapert vaak.
- Na deze storing is er vaak de melding : Geen informatie beschikbaar”, i.p.v. zenderinformatie
- Het menu, mijn opnames e.d. is hierna ook niet toegankelijk meer.
- Op standby zetten en weer aanzetten helpt vaak wel.
- Netflix (kanaal 200 op app) werkt vaak niet, of hapert na kleine 3-5 minuten. Gaat dan laden tot 25% en slaat vast. Herstart is dan nodig, maar lost na volgende storing niets op.
- De Wifi (zowel 2,4 en 5GHz) valt vaak uit.
- Internet bekabeld valt ook geregeld uit. Aangezien ik vanuit huis werk is dit echt een no go!
- Streamen van Netflix vanaf de mobiele telefoon via Google Chromecast geeft zelfde problemen als via de TV app, wifi valt uit dus einde oefening.
Wij hebben de onderstaande apparatuur:
- Modem: Experia box V10 (ZXHN H369A)
- Wifi verstewrker: Arcadyan dual band 2,4/5GHz (direct aangesloten op experdiabox)
- TV decoder beneden: Arris VIP 2952 V2 (direct aangesloten op experiabox)
- TV decoder boven: Arris VIP 2952 V2 (direct aangesloten op wifi-versterker)
Ik heb onderstaande zaken al (via de service-tool en handmatig) uitgevoerd, zonder blijvend resultaat:
- Reset TV decoders (van het spanning af, en software nieuw geïnstalleerd).
- Modem van spanning en via service tool nieuwe herstart.
- Glasvezelmodem van spanning gehaald.
Vanzelfsprekend heb ik bovenstaande oplossingen vanuit de bron (glasvezelmodem) tot aan de laatste aangesloten apparatuur toegepast.
Echter de problemen blijven.
Dus wie kan mij helpen??
Morgen moet er echt weer gewerkt worden en zonder (stabiel) internet zie ik dat niet gebeuren!